Aviseringar
Rensa alla

Pink Floyd- The Wall


Ämnesstartare

En otroligt bra film! [bigsmile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Häftig, bra musik men långtråkig.


   
SvaraCitera

Började kolla men slutade, somnade [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Häftig, bra musik men långtråkig.

genus:

Började kolla men slutade, somnade

Jag håller med, den blir lång tråkig i vissa delar men musiken och allt annat väger mer. 😉


   
SvaraCitera

gillar albumet


   
SvaraCitera

Kolla in The Wall "Directors Cut" i Blu-Ray 1080p version. [bigsmile]

En annan jävlig bra film är Pink Floyd Liva At Knabworth Rock Festival 1990. Kolla in den 18-åriga bruden som spelar saxofon - Candy Dulfer - från Amsterdam (8.18). Hom är oerhört duktig!!!


   
SvaraCitera

Har tänkt se någon dag. Behöver jag införskaffa narkotika för att uppskatta den eller funkar det ändå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Bitch:

Hom är oerhört duktig!!!

Oh yeah! [y] Jag får gåshud! ;D

dazed:

Har tänkt se någon dag. Behöver jag införskaffa narkotika för att uppskatta den eller funkar det ändå?

Haha, jag tror att det kommer att funka UTAN "kemisk-berusning". Men dock är den bizarr på många sätt och som sagt kan den bli lite långtråkig på vissa ställen, men "it would be worth it"n om du tänker se den. 😉 [crazy]


   
SvaraCitera

dazed:

Behöver jag införskaffa narkotika för att uppskatta den eller funkar det ändå?

enligt Roger Waters: ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

enligt Roger Waters: ja

Det är ju för att den är himla bizarr ja. [crazy]


   
SvaraCitera

Enjoy_The_Silence:

Haha, jag tror att det kommer att funka UTAN "kemisk-berusning". Men dock är den bizarr på många sätt och som sagt kan den bli lite långtråkig på vissa ställen, men "it would be worth it"n om du tänker se den. 😉 [crazy]

Du menar att det blir en berusande upplevelse ändå?

Dan_the_ironman:

enligt Roger Waters: ja

Då är ju saken biff som man sa en gång i tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Du menar att det blir en berusande upplevelse ändå?

Det beror ju på hur man ser filmen.. 😉 Fast om man vill ha en garanterad berusning så kanske man måste ta till narkotika...


   
SvaraCitera

Enjoy_The_Silence:

Det beror ju på hur man ser filmen.. 😉 Fast om man vill ha en garanterad berusning så kanske man måste ta till narkotika...

Sant.


   
SvaraCitera

dazed:

Då är ju saken biff som man sa en gång i tiden.

han sa att det är världens dyraste amatörfilm


   
SvaraCitera

dazed:

Har tänkt se någon dag.

Att gilla gammal gubbrock och inte har sett The Wall ligger ungefär i samma nivå som att inte hört talas om Elvis. [bigsmile]

dazed:

Behöver jag införskaffa narkotika för att uppskatta den eller funkar det ändå?

Nej, man behöver inte inmundiga några narkotiska preparat för att se The Wall. Men visst underlättar det med lite ganja i lungan. [smile]

För övrigt finns ju hela filmen på YT så varför inte förbereda psyket redan i förtid vad som väntas framöver. [wink]


   
SvaraCitera