Aviseringar
Rensa alla

Pink Floyd


Smilen
Ämnesstartare

Vad tycker ni om bandet? Favoritlåt? Favoritskiva? Blev Pink Floyd bättre utan Roger Waters eller blev de sämre?

Allt är bra med dem.


   
Citera

Smilen:

Vad tycker ni om bandet? Favoritlåt? Favoritskiva? Blev Pink Floyd bättre utan Roger Waters eller blev de sämre?

OMG! En tråd i min smak!

Älskar bandet (såklart!!!). Favoritlåt... Hmm... Antingen säger jag nog See Emily Play eller when the tigers broke free. Men det är idag. Us and Them är också bra samt musiken dom skrev till filme Sabriskie Point. Favoritskivan är och kommer nog alltid vara Dark side of the moon, den har något över sig som får mig att älska den om och om igen (mer än dom andra skivorna alltså).

Sedan tror jag att dom blev lite sämre, dock fortfarande helt underbara. Det stora nedköpet skulle jag säga var när Syd lämnade. Men men... [smile]


   
SvaraCitera
Noak_

Grantchester Meadows är Pink Floyds bästa låt. Förutom den så är Atom Heart Mother och Live in Pompeii det bästa de gjort.


   
SvaraCitera

Asså har en speciell relation till dom, har lyssnat på dom väldigt mycket och sett the wall två gånger (en on weed). Men jag vet ingenting om bandet och hur dom ser ut osv, och jag vill inte heller. Men jag älskar att musiken kan få en att känna så nästan filmiska känslor. Dom är asnajs att lyssna på när man är hög eller spelar typ något pusselspel, för då är hjärnan så påtaglig för musiken.

The Wall och Darkside of the Moon är de två bästa skivorna, bästa låten är nog confortably numb.


   
SvaraCitera

aldrig orkat med dem.


   
SvaraCitera

Smilen:

Blev PINK FLOYD bättre utan Roger Waters eller blev de sämre?

Sämre, han var hjärnan bakom bandet. Dock blev det bättre när Syd Barrett lämnade 1968.


   
SvaraCitera

prettoband


   
SvaraCitera

Smilen:

Allt är bra med dem.


   
SvaraCitera

Folk som inte gillar Pink Floyd förstår inte musik.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Mawns:

Folk som inte gillar PINK FLOYD förstår inte musik.


   
SvaraCitera

Smilen:

Favoritlåt?

Take Up Thy Stethoscope And Walk, Flaming, Bike, The Great Gig In The Sky, One Of My Turns, Wish You Were Here, The Gnome, Paranoid Eyes, What Do You Want From Me, High Hopes, The Nile Song, Sheep ...

Smilen:

Favoritskiva?

1967 - The Piper at the Gates of Dawn [love]

1973 - The Dark Side of the Moon
1979 - The Wall [blush]

Smilen:

Blev Pink Floyd bättre utan Roger Waters eller blev de sämre?

Sämre


   
SvaraCitera

TheePurple:

High Hopes

Väldigt underskattad, magisk låt av senare PF!


   
SvaraCitera
Noak_

Uppdatering: Det mesta de gjorde efter Atom Heart Mother är rätt dåligt. A Saucerful of Secrets är deras bästa skiva. Deras debut är också cool.


   
SvaraCitera

Någon som ska se Roger Waters i maj? 🙂


   
SvaraCitera

Brain Damage är deras bästa låt. Sen The Great Gig in the sky.


   
SvaraCitera