Aviseringar
Rensa alla

pinsam mamma och låtsaspappa om pojkvänner


Ämnesstartare

gärna seriösa svar 🙂

jag har ingen pojkvän, har inte bråttom med att skaffa en heller iof. men min mamma och hennes sambo är väldigt pinsamma när det gäller sånt. jag är 14 år om någon undrar.
om jag tillexempel skulle säga att jag hade en kille skulle mamma först fråga massa saker. sen skulle min låtsaspappa få reda på det och fråga massa sakrr vid matbordet. typ "gör ingen dumt nu".. osv. min pappa säger bara "okej vad kul" typ. han tar det mycket bättre.
det gör ju så atg jag inte berättar det för mamma och hans kille. sen är min syster överbeskyddande och pinsam.
jag blir gaaalen.
tips? skulle vara snällt.
hur hanterar ni det om ni är i samma sitation? 🙂
svara gärna!


   
Citera
Ämnesstartare

Haha ganska lika för mig, mamma bryr sig inte så mycket. Min syster är överdrivet överbeskyddande och min pappa är nyfiken och frågar mycket. Jag är också 14 år och har inte heller bråttom med sånt. Det bästa är väll att säga till din låtsaspappa att han egentligen inte har något med det att göra. Men se det också positivt, dom bryr sig ju, skulle det inte kännas lite fel om dom sa "dra ut och pöka hur mycket du vill, vi skiter i om du blir gravid!".. Så brukar iallafall jag tänka.


   
SvaraCitera

Låter som helst normala föräldrar [tard]


   
SvaraCitera

Föräldrar ska vara pinsamma. Annars är det dåliga föräldrar.


   
SvaraCitera
Paseo

Själv brukar jag få höra "han är livsfarlig åmajgaaaaaad och han där är väl lite bakom flötet va" och likadant med mina systrar. Men man kan ju inte ändra på de. Bara att bita i det sura äpplet så att säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

puckly:

Haha ganska lika för mig, mamma bryr sig inte så mycket. Min syster är överdrivet överbeskyddande och min pappa är nyfiken och frågar mycket. Jag är också 14 år och har inte heller bråttom med sånt. Det bästa är väll att säga till din låtsaspappa att han egentligen inte har något med det att göra. Men se det också positivt, dom bryr sig ju, skulle det inte kännas lite fel om dom sa "dra ut och pöka hur mycket du vill, vi skiter i om du blir gravid!".. Så brukar iallafall jag tänka.

i guess it is.
jag har iof inte haft en kille hemma men min syster hade det och gud vad det var pinsamt. låtsaspappan (vi har bott med honom i åtta år) skämtade om väldigt konstiga saker vid matbordet. tur att killen hade humor kan jag säga.. haha!


   
SvaraCitera