Aviseringar
Rensa alla

Piratpartist totaldemolerar KD i debatt


NUJÄVLARR:

Och kom med riktigt fina argument 🙂

Det håller jag med om [smile]


   
SvaraCitera

passaro:

Vad det nu har med saken att göra...

Vad tror du?

Någonsin funderat på varför man har snygga tjejer i receptioner? Bl a. Snygga tolkar, snygga sekreterare bredvid på arbetsintervjuer/anställningsavtal/diplomati.


   
SvaraCitera

tevepro:

Varför måste man alltid kommentera en ung tjejs utseende?

tycker hon hade passat bättre med blont hår, kanske lite solbränna också... sen fräsch läppglans på det och bandana runt håret så vore hon sexig


   
SvaraCitera

Tilda1988:

tycker hon hade passat bättre med blont hår, kanske lite solbränna också... sen fräsch läppglans på det och bandana runt håret så vore hon sexig

och MASSA IDOMIN


   
SvaraCitera

Now_what:

MASSA IDOMIN

inte idomin samtidigt som läppglans blir geggigt


   
SvaraCitera

Tilda1988:

inte idomin samtidigt som läppglans blir geggigt

[surprised]


   
SvaraCitera

Hon snackar om att om det inte fanns något patent så skulle kina kunna köpa miljövänliga snabbtåg, men om det inte fanns några patent och det således vore fritt fram för vem som helst att kopiera en produkt.

Varför skulle någon då vilja lägga ner tid, energi och pengar på att försöka ta fram nya produkter?

Kan man inte tjäna igen de pengar man måste satsa för att ta fram en fungerande produkt så kommer inga privata företag kunna ta fram den miljövänliga teknik som behövs...

Jag vet inte men jag tror inte att det finns särskilt många forskningsprojekt som är helt finansierade av staten. Om det finns några sådana projekt hur bra resultat har de givit?

Patentsystemet behöver förändras inte tas bort...


   
SvaraCitera

mjölk:

Det håller jag med om

Ditt svar förgyllde min dag, du är en bra människa. [y]


   
SvaraCitera

NUJÄVLARR:

OnT: Hon va ju vrålsnygg. Dold text: Och kom med riktigt fina argument 🙂

MMmmmmhm!

tevepro:

Varför måste man alltid kommentera en ung tjejs utseende?

Han såg väldigt proper ut.

Hon var skitsnygg sådär, men ungefär 6-8 mm på sidorna istället för ca 1(?) skulle vara ännu lite snyggare.


   
SvaraCitera

NUJÄVLARR:

Ditt svar förgyllde min dag, du är en bra människa.

[cool]


   
SvaraCitera

Så jäkla typiskt när en politiker får en fråga som dom inte kan svara på så säger dom nått annat och försöker vrida det till att dom vet eller har rätt...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

+att hon får mig att minska mitt förtroende för MP

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

hahah va fan xD

Jag trodde hon där från PP var MP... helt sjukt.
Altså är piratpartiet korkat? [surprised]


   
SvaraCitera

isteche:

Jag trodde hon där från PP var MP... helt sjukt.
Altså är piratpartiet korkat?

Vad har hon sagt som var korkat?


   
SvaraCitera

Glöm allt jag har skrivit.
Men PP är bara kortsiktigt och naivt tyvärr. Man kan inte ha ett parti som i princip bara grundar sig på en enskild sak.


   
SvaraCitera

Rolig debatt! Inte direkt några höjdar-kandidater men det var fortfarande underhållande. PP och KD är inte direkt några favoritpartier, men måste jag välja blir det piraterna.


   
SvaraCitera

Kolla på henne 😛 haha. ett bevis på seriöshetsgraden på pirat partiet. om man kommer på ett smart system/sak som man kan tjäna pengar på så är det väll rätt självklart att ingen ska få sno ens ide. det spelar ingen roll om det nu just skulle vara mijövänligt. Om man tar bort sådana patent är det ingen som skulle vilja satsa på att utveckla saker för miljö då det inte blir lönsamt.


   
SvaraCitera