Aviseringar
Rensa alla

Pircing när man jobbar inom äldreomsorg


Ämnesstartare

isola:

Fråga din chef. Är verkligen inte bra om du skulle ha dem som referens till framtida arbeten och de då säger att du nonchalerade deras regler.

har ingen chef så, är feriearbetare, fast min chef bör ju va chefen övriga har så kan ju fråga henne.

jag har inga problem med att ta ut dom, säger dom att jag ska göra det tar jag ur piercingarna jag blev som sagt bara nyfiken om man får ha piercingar när man jobbar inom äldeomsorg elr inte eftersom att dom på jobbet säger olika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

så jag undrar får man ha piercingar när man jobbar inom äldreomsorg?

NEJ dom kanske rullar utanför dörren och skaffar jävelskapet piercing och tatueringar[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

NEJ dom kanske rullar utanför dörren och skaffar jävelskapet piercing och tatueringar[surprised]

ohja, alla tanter och gubbar på jobbet har piercingar o tatueringar nu, inte för att dom får elr kan gå ut själva men dom listade väll ut hur man gjorde själva


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

inte för att dom får elr kan gå ut själva men dom listade väll ut hur man gjorde själva

Ja gamlingar undrar hur dom fick denna smarthet[surprised] Undrar om det kan bero på att dom levt typ sjuttioelvatusenår?[confused][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ligga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

Ja gamlingar undrar hur dom fick denna smarthet[surprised] Undrar om det kan bero på att dom levt typ sjuttioelvatusenår?[confused][blush]

ja måste nog va så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sterd:

Varför har du dem över huvud taget, undrar jag.


   
SvaraCitera

minimojen:

Men jag blev mest bara nyfiken om man får ha det elr inte eftersom att ingen annan på jobbet äns nämnt piercingarna

Bara för att ingen av de andra har nämt det behöver inte det betyda att det är okej. Man får tillexempel inte ha ringar på sig när man jobbar inom sjukvården(äldeomsorgen inräknad) men under praktiken jag gjorde på ett äldreboende var det ett flera stycken som hade ringar.
Man ignorerar helt enkelt regler som inte känns så viktiga för en själv. Jag säger inte att det är bra, bara att det är så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

eftersom att det bara är en som säger att jag ska ta ur dom alla andra låter mig ha kvar dom

Majoriteten vinner. Ha kvar dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bubbor:

Bara för att ingen av de andra har nämt det behöver inte det betyda att det är okej. Man får tillexempel inte ha ringar på sig när man jobbar inom sjukvården(äldeomsorgen inräknad) men under praktiken jag gjorde på ett äldreboende var det ett flera stycken som hade ringar.

Som sagt jag tar ut dom när dom säger till, jag har inga problem med att behöva ta ut dom.

En praktikant brukar inte göra riktigt samma saker som en som jobbar, ungefär likadant med sommarjobb när man inte är utbildad därför brukar färre inte bry sig om smycken och sånnt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inbakadkanin:

Majoriteten vinner. Ha kvar dom.

OMFG helena? [surprised]


   
SvaraCitera

minimojen:

En praktikant brukar inte göra riktigt samma saker som en som jobbar, ungefär likadant med sommarjobb när man inte är utbildad därför brukar färre inte bry sig om smycken och sånnt

Hm, jag är inte riktigt säker på att jag vet vad du ville ha ut av detta. Men hur som. Det är lika illa om praktikanter använder smycken som om de som jobbar där gör det.


   
SvaraCitera

Nej, tycker inte att det är okej. Gamlingar gillar inte sånt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bubbor:

Hm, jag är inte riktigt säker på att jag vet vad du ville ha ut av detta. Men hur som. Det är lika illa om praktikanter använder smycken som om de som jobbar där gör det.

Om du hade läst genom tråden innan du skrev något hade du vetat vart jag ville komma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PixPoxy:

Nej, tycker inte att det är okej. Gamlingar gillar inte sånt

Gammlingarna sa aldrig nått om det, elr joo en sa att mina töjningar va snygga en gång men hon sa "fina örhängen" så hon fatta nog inte att det va 14mm hål jag har i öronen


   
SvaraCitera