Aviseringar
Rensa alla

pistol straff


Ämnesstartare

"9 kap. Straff och förverkande

1 § Den som uppsåtligen innehar ett skjutvapen utan att ha rätt till det eller överlåter eller lånar ut ett skjutvapen till någon som inte har rätt att inneha vapnet döms för vapenbrott till fängelse i högst ett år.
Om brottet är grovt döms för grovt vapenbrott till fängelse i lägst sex månader och högst fyra år.
Om gärningen har begåtts av oaktsamhet eller om brottet är ringa, döms till böter eller fängelse i högst sex månader."

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19960067.htm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

du är så typiskt tjejig angie, kräver så mycket[sad]

det jag kräver är så som det ska vara
därför är det inget krävande
lyd eller försvinn ur min åsyn

det e min slogan [crazy]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Otrogen hund:

1 § Den som uppsåtligen innehar ett skjutvapen utan att ha rätt till det eller överlåter eller lånar ut ett skjutvapen till någon som inte har rätt att inneha vapnet döms för vapenbrott till fängelse i högst ett år.

om en mördare försöker mörda mig men så lyckas jag sno hans pistol o skjuter han i huvet hur långt fängelsestraff får jag då? vet att man får fängelsestraff om man skyddar sig i det här landet men hur långt kan det va egentligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

det e min slogan [crazy]

gör allt för dej, så när du vill ha laddad pistol är det bara att hälsa på[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

om en mördare försöker mörda mig men så lyckas jag sno hans pistol o skjuter han i huvet hur långt fängelsestraff får jag då? vet att man får fängelsestraff om man skyddar sig i det här landet men hur långt kan det va egentligen

Mellan 6-10 år enligt wikipedia. Såvida det inte skulle bedömas som mord, men det tvivlar jag på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

vad får man för straff om man har en pistol som är dödlig

haha en dödlig pistol.... nej, alla mina pistoler är ODÖDLIGA [bigcheers][party][bigsmile]


   
SvaraCitera