Aviseringar
Rensa alla

planera att planka


Ämnesstartare

typ!!!
Har 55 kr uppdelat på 2 kort i sånhär fördelning: 41 och 14.

kostar 40 kr till linköping
törs inte använda quickomaten på ica pga läskig och funkar aldrig

TÖRS JAG ÅKA TILL LINKAN OCH HOPPAS PÅ ATT HITTA EN PÅFYLLNADSSTÄLLE OCH ANNARS PLANKA HEM PÅ 10 KR?

eller dum fråga, jag måste ju åka hur eller som. FÖR VET NI VAD SOM HÄNDER IDAG?

Nä SÅKLART ni inte vet DET.

Det är min FÖRSTA körlektion på TRAFIKSKOLA. LÄSKGT va. JA. Fick en lärare som många byter ifrån pga anledning, vet inte vilka. De kanske är RASISTISKA bara. Min BÄSTIS körde för honom o hon sa att ha va JÄTTEBRA och honförstod inte ALLS varför de bytte.

Nu ska jag avsluta detta blogginlägg med en FRÅGA så det blir en TRÅD istället.

Hur tror ni det går för mig idag?
Quickomat = safe ställe elelr ska jag försöka ladda busskortet i nån kiosk eller så?

OKEJ


   
Citera
Exner

Ja, gör det.


   
SvaraCitera

drömde att jag och några kompisar gick av tåget, sedan gick jag & en kompis längst fram när vi var påväg till uppgången och då såg vi att 6 kontrollanter gående mot oss så vi två sprang till mitten där det är öppet så vi kunde hoppa på tåget vi hörde komma och då skrek de "Ey tjejer, vi har folk på andra sidan med!" men vi fortsatte springa och hann med tåget, vi såg att det var 2 till kontrollanter precis framför oss så vi drog till en annan vagn och dörrarna stod givetvis öppna i typ 2 minuter medans vi hade värsta adrenalinkicken så gick en kontrollant på och exakt då stängs dörrarna -.- vi glömde givetvis bort numret till SL så vi hade ingen aning till vilket nr vi skulle smsa. killen kommer fram och tar ifrån oss våra telefoner och jag vaknar upp i panik, slår på datorn och läser ​detta så ja, dom finns ju. har dock aldrig fått en böter trots att jag plankat till och från under 6 år när jag glömt busskortet eller inte haft ett men det är inte värt att pröjsa 1200 kr för en resa så du bör ladda busskortet. tänk på min dröm. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej nu har jag kört, det gick bra förutom detta:

MEN SNÄLLA FLICKA DU MÅSTE VARA RÄDD OM DITT LIV

Och har fått läxa att läsa på om regler osv när man kör i korsningar [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Råkade ut för en kontrollant en gång när jag var pank.. Det är bara att gå av på nästa hållplats, de får inte gripa dig eller så.. [y]


   
SvaraCitera

S3ON:

Råkade ut för en kontrollant en gång när jag var pank.. Det är bara att gå av på nästa hållplats, de får inte gripa dig eller så..

pratade med en ordningsvakt en gång (du vet en sådan som härjar runt i röd ordningsvaktuniform) och han påstod att det var precis som att öppna en läskburk i en affär, dricka den och sedan lämna butiken utan att betala för den. Han sa att kassorna och larmpelarna precis vid utgångarna var som spärrarna, som man går förbi utan att betala. de har rätt att bötfälla en trots att man går av för du har ju ändå använt dig utav deras färdmedel. men undrar faktiskt vad dom gör ifall man vägrar uppge namn osv bortsett från att de kontaktar polisen, har hört att vakter har rätt att gripa en vid falsklegg så de kanske också har rätt att göra något? ..


   
SvaraCitera

S3ON:

Råkade ut för en kontrollant en gång när jag var pank.. Det är bara att gå av på nästa hållplats, de får inte gripa dig eller så..

pratade med en ordningsvakt en gång (du vet en sådan som härjar runt i röd ordningsvaktuniform) och han påstod att det var precis som att öppna en läskburk i en affär, dricka den och sedan lämna butiken utan att betala för den. Han sa att kassorna och larmpelarna precis vid utgångarna var som spärrarna, som man går förbi utan att betala. de har rätt att bötfälla en trots att man går av för du har ju ändå använt dig utav deras färdmedel. men undrar faktiskt vad dom gör ifall man vägrar uppge namn osv bortsett från att de kontaktar polisen, har hört att vakter har rätt att gripa en vid falsklegg så de kanske också har rätt att göra något? ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

de får inte gripa dig eller så.. [y]

De bötfäller dig däremot [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cassaaandra00:

men undrar faktiskt vad dom gör ifall man vägrar uppge namn osv bortsett från att de kontaktar polisen,

Precis, givetvis så uppger man inte sitt sanna namn, utan nått random som kommer upp i huvudet.. [zzz]

I mitt fall så hade jag och kontrollanten suttit i typ 5 min och tjafsat, kan tilläggas att detta ägde rum på ett tåg, det är lättare att planka på stadsbussar och dylikt, hållplatserna är närmare varann, så kliver det på en kontrollant är det bara att kliva av direkt..

Men iaf, kontrollanten försökte intala mig i hur dumt det är att kliva på ett tåg om man inte kan betala resan för sig o.s.v.. Tåget började bromsa in, och jag hade vid detta tillfället givit tanten falska personuppgifter..

Hon försökte få mig och stanna kvar tills polis var på plats..

"NU STANNAR DU HÄR FÖR JAG HAR KONTAKTAT POLISEN!"

Men jag gick av tåget & försvann därifrån.. Har inte hört något sedan dess och det var flera år sedan..

Efter någon vecka började jag fundera på om de har övervakningskameror på tågen och om jag hade synds på dessa.. Men tydligen inte, eller så har de allvarligare brott att ta hand om.. [crazy]


   
SvaraCitera

S3ON:

om de har övervakningskameror på tågen

yes de har dom, iaf på de nya tågen (nu pratar vi om SL kolektivtrafik i stockholmstrakten) samt på alla deras stationer men tror

S3ON:

de allvarligare brott att ta hand om..

dom är mycket hårdare nu för tiden och SL har anställt folk med (sådana dära som polisen har vid bröstet där de får reda på olika saker från larmcentralen, finns att köpa såna i leksaksaffärer så kan man stå två personer en bit ifrån varann och prata, fungerar typ som en telefon och man avsluter oftast sin mening med "KOM" typ "Jag ser honom. han springer nu upp för rulltrappan. Vad kan du se? KOM" minns ej vad de kallas) så har hört att de jagar de som springer iväg. skulle jag råka ut för dem hade jag nog sprungit ändå för de ber en att visa ID-kort nu för tiden eller ringer upp och kollar att namnet finns och adressen och all skit måste då stämma när man uppger personuppgifter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

LINKAN

[bigsmile][bigsmile]

Dold text: Trodde aldrig jag skulle få se det här inne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cassaaandra00:

Vad kan du se? KOM" minns ej vad de kallas) så har hört att de jagar de som springer iväg.

Har verkligen inte stockholmspolisen vettigare saker för sig än att jaga folk som plankar? Herregud! [crazy]

Provat att "Trainsurfa" någon gång då? Det verkar ju effektivt.. [wink]


   
SvaraCitera

S3ON:

Har verkligen inte stockholmspolisen vettigare saker för sig än att jaga folk som plankar? Herregud!

ibland verkar de ej som det men det är inte poliser som spirnger efter utan kontrollanter som är tränade eller någonting sådant ..

S3ON:

rovat att "Trainsurfa" någon gång då? Det verkar ju effektivt..

Nix aldrig men verkar vara kul! Såg en kille i slussen göra det och han verkade ha as kul så blev väldigt sugen på att haka på haha men tror inte att det skulel gå så bra för mig, vart ska man stå då? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

[bigsmile][bigsmile]

Dold text:

what why not var var du floppsens och slumpartads mest aktiva perioder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image

Planka på bussen[smile]


   
SvaraCitera