Aviseringar
Rensa alla

Planerar ni mycket innan?


Ämnesstartare

Brukar ni planera inför saker jättelångt innan ni gör det? Resor, Fester, När du ska träffa någon, osv. Själv, brukar jag bara få se vad som händer och nästan inte planera något alls. 


   
Citera

Brukar inte planera min fritid särskilt mycket


   
SvaraCitera

nej!!! tkr om att vara spontan 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är roligare att vara spontan, livet får mer överraskningar då. 


   
SvaraCitera
Smilen

Maddy13:
Brukar ni planera inför saker jättelångt innan ni gör det? Resor, Fester, När du ska träffa någon, osv. Själv, brukar jag bara få se vad som händer och nästan inte planera något alls. 

Ja även för mindre saker. Har ibland svårt att fullborda dom. 


   
SvaraCitera

Nepp, roligare när man tar saker spontant


   
SvaraCitera
seasaw

känner ett behov att strukturera upp min vardag, men mår och vet att det blir som bäst att umgås med folk spontant så har börjat gå mer mot det. lite smått irri på en vän som vill boka biljetter till en biofilm på fredag?? heh PLS CHILL ungefär


   
SvaraCitera

seasaw: lite smått irri på en vän som vill boka biljetter till en biofilm på fredag?? heh PLS CHILL ungefär

det är ju skillnad dock, man vill ju ha bra platser!!! 


   
SvaraCitera
seasaw

S3ON: det är ju skillnad dock, man vill ju ha bra platser!!!

hahahahahah ja fast, jo sant.... fan


   
SvaraCitera

hade blivit jättestressad om jag ej tilläts förboka sånt som tar slut snabbt vid lanseringar o så fyy


   
SvaraCitera
seasaw

hehe


   
SvaraCitera

Jag vill så gärna vara spontan men kan inte gå ifrån det att jag planerar mima dagar nästan timme för timme. Samtidigt hjälper det mig igenom dagen när jag vet vad jag ska göra annars kan det bli väldigt mycket stress!


   
SvaraCitera

Jag planerar allting noggrant och i detalj, skulle bli helt galen annars. Skulle kännas som att jag inte alls har någon koll, och det gör mig nervös och riktigt orolig. 
Jag tar reda på så mycket information i sak som jag kan som hjälper med planeringen. Då känner jag att jag har kontroll.


   
SvaraCitera
seasaw

tror att planerar man mkt och gillar att planera så är man lite av en människa i behov av kontroll, och det är bra sålänge det inte går till överdrift.

tänker på när jag läser om er som planerar allt i detalj, klockslag för klockslag, kan inte säga hur det är för er för jag känner er inte, men jag vet att jag gjorde det ett tag och att det gjorde mig mer stressad, kan va bra att se över hur det får er att må

jag tkr det är nice att ta veckan som den kommer, tänker mer övergripande "den här veckan till jag träffa, X Y Z och moster, deklarera och spela innebandy" och sen får det bli vad det blir


   
SvaraCitera

Beror på. Brukar väl planera ganska mycket men gör gärna spontana grejer när jag känner för det och har tid. Men överlag måste man planera för att folk ska kunna, är mest med vänner som bor grannar man kan vara spontan


   
SvaraCitera