Aviseringar
Rensa alla

Planerat att operera in en morfinpump.


Ämnesstartare

Jag har svår Restless legs syndrom och parkinson medicin verkar inte fungera på mig, så jag fick tradolan utskrivet i somras. Nu är det planerat att jag ska fara och prova en morfinpump nästnästa måndag och jag är så jävla nervös.

De kommer sticka in en slang i ryggraden på mig och injeksera morfin för att se om det fungerar för mig, få bort mina hemska symptom.

Jag ska ligga på neurokir i en hel vecka, utan min medicin. Jag undrar om jag klarar av det, för jag får inte ta min medicin under den tiden. Tänk om morfinpumpen inte fungerar. Jag kommer må så jävla dåligt.

För jag vet ju hur jag blir om jag är utan medicin en halv dag. Jag måste sparka, springa och slå på benen och allt går åt helvete. Jag gråter så fort jag tänker på känslan för jag är så förbannat less på mitt "pirr i benen". Allt är så satans jobbigt!

Jag är 18 år, och är så sjuk att jag inte klarar av skolan. Jag tar otroligt starka mediciner, vilket gör att jag inte kan koncentrera mig thus gör att jag inte orkar gå till skolan alls. Jag har inget socialt liv över huvud taget. Jag har bara en enda vän jag kan prata med om detta och han bor långt ifrån mig. Jag känner att jag bryter ihop snart. Jag vill bara känna mig frisk någon gång...

Och jag har blivit beroende av tradolanet, så om min morfinpump fungerar så kommer jag måste fara på avvänjning och klara av att slå bort mitt beroende. Inte nog med det så kan jag inte hjälpa att missbruka tabletterna. Även fast jag tagit för mycket måste läkarna skriva ut mer åt mig. Men ja, min mamma tar hand om min medicinering nu.

Jag hatar mitt liv så mycket just nu...


   
Citera
Ämnesstartare

förhoppningsvis går det bra ska du se[y]


   
SvaraCitera

Lär inte morfinet göra det ännu enklare att bli beroende igen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

förhoppningsvis går det bra ska du se

Hoppas det...

Jucka:

Lär inte morfinet göra det ännu enklare att bli beroende igen?

Nej. Eftersom morfinet kommer gå via ryggraden och inte via blodet kan man inte bli beroende av det. Man kommer inte kunna känna av morfinet heller. Och det kommer inte ta skada på levern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

funkar inte stesolid rätt så bra för RLS? borde väl funka bättre än parkinson medicin allafall


   
SvaraCitera