Aviseringar
Rensa alla

Planering av studier


Dream:

Nej, det är det absolut inte. Egentligen borde man vara glad som får en gratis gymnasieutbildning.

har man ambitioner så sätter man sig och gör d helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

har man ambitioner så sätter man sig och gör d helt enkelt.

Sant. Jag har ambitioner och det är inte det som är problemet. Det är bara att jag mår sjukt illa när jag pluggar också. Har huvudvärk och så. Det kanske beror på att jag inte motionerar ofta och äter inte det som jag bör äta för att må bra.[shake]


   
SvaraCitera

Dream:

Det kanske beror på att jag inte motionerar ofta och äter inte det som jag bör äta för att må bra.

sätt upp 4 dar i veckan där du springer i skogen?börja å nån lagsport ett par dar i veckan?gör tonfiskröra och käka på macka!jävligt gott och mer mat än bara en ostmacka.


   
SvaraCitera

Dream:

Det är så jobbigt med reading log och det värsta är att jag känner att jag måste få ett MVG, annars har jag gjort allt förgäves.

orka, skriv MVG på nationella så får du mvg, funka för mig, låg på ett starkt vg innan nationella i både engelska A & B


   
SvaraCitera

Dream:

Det beror på vilket ämne det handlar om. Är det matte får jag gjort väldigt mycket, är det att göra READING LOG tar det 100 år.[sad]

Jag vet. Men då kan man avlägga en halvtimme varje kväll för att läsa på. Beror på hur svårt/lätt du har för att lära in.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Jag vet. Men då kan man avlägga en halvtimme varje kväll för att läsa på. Beror på hur svårt/lätt du har för att lära in.

Generellt så har jag lät för att lära mig saker och ting, spelar igen roll vad det handlar om. Men motionerar man inte eller äter rätt för den delen så kan det vara lite svårt. Men det ska bli en ändring på det![smile]

martin312:

orka, skriv MVG på nationella så får du mvg, funka för mig, låg på ett starkt vg innan nationella i både engelska A & B

Haha, jo. Jag satsar MVG på alla delmoment och självklart på Np. Läraren är då säker på att jag förtjänar ett MVG.[smile]

Tözen:

sätt upp 4 dar i veckan där du springer i skogen?

Egentligen är det faktiskt en bra idé, eftersom jag behöver träna min kondition riktigt mycket för att få MVG i idrott. Men det är så jävla kallt ute, -17 grader för att vara exakt. Hur ska man göra då?[sad]

Tözen:

gör tonfiskröra och käka på macka

Det är gott. Hur blir det med att följa tallriksmodellen. Gör jag det om jag äter tonfiskröra + lite annat nyttigt och äter järntabletter varje dag?[smile]

Tack för hjälpen, Tözen.[love]


   
SvaraCitera

Dream:

Haha, jo. Jag satsar MVG på alla delmoment och självklart på Np. Läraren är då säker på att jag förtjänar ett MVG.[smile]

onödigt, välj att satsa på en del, sparar tid o energi [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

onödigt, välj att satsa på en del, sparar tid o energi

Jo, men vår engelsklärare kan vara en häxa ibland, och ser ut som en också. Du anar inte hur hon är.[sad] Därför vill jag vara säker genom att sätta MVG i alla delmoment också.


   
SvaraCitera

Dream:

Jo, men vår engelsklärare kan vara en häxa ibland, och ser ut som en också. Du anar inte hur hon är.[sad] Därför vill jag vara säker genom att sätta MVG i alla delmoment också.

jag var likadan som du ung o naiv, till engelska B lärde jag mig att prioritera [no-no]


   
SvaraCitera

Dream:

Hur ska man göra då?

crosstrainer,spinning ett par månader tills d blivit lite varmare eller bara ta på dig ett underställ?

Dream:

Det är gott. Hur blir det med att följa tallriksmodellen. Gör jag det om jag äter tonfiskröra + lite annat nyttigt och äter järntabletter varje dag?

du kan knappast ersätta vanliga måltider med tonfiskmackor,d är bara en bra grej som man kan slänga på mackan när man kommer hem när man ska plugga så man får mat i sig eller på kvällen för vissa har svårt att koncentrera sig om dom är hungriga och tänker på mat istället >_<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

du kan knappast ersätta vanliga måltider med tonfiskmackor,d är bara en bra grej som man kan slänga på mackan när man kommer hem när man ska plugga så man får mat i sig eller på kvällen för vissa har svårt att koncentrera sig om dom är hungriga och tänker på mat istället >_<

Haha, ok.[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

jag var likadan som du ung o naiv, till engelska B lärde jag mig att prioritera

Äh, jag får tänka på det.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

crosstrainer,spinning ett par månader tills d blivit lite varmare eller bara ta på dig ett underställ?

Jag väntar tills det blir lite varmare, även om snön är kvar. Sedan börjar jag med joggingen.


   
SvaraCitera
smisk

Tözen:

och ha en liten som får plats i bakfickan för annars orkar man aldrig ta upp och skriva upp.[sad]

Mm, fast jag brukar alltid tappa bort, om de är för små.


   
SvaraCitera

smisk:

Mm, fast jag brukar alltid tappa bort, om de är för små.

naw,skaffa bättre minne:)


   
SvaraCitera