Aviseringar
Rensa alla

Planering


Ämnesstartare

Hur ska man planera sina dagar pa basta satt? Alltsa nar man gar i skolan. Folk har alltid rekommenderat mig att planera mina dagar for att hinna med allt. Men vet inte hur. Borjar gymnasiet om nagra veckor sa maste verkligen borja tanka pa det nu. I grundskolan hade jag ingen planering for fritiden(men schema i skolan som vanligt) Massa amnen kommer det oxo bli eftersom jag valde natur..

Hur gor ni? Skriver ni ner ett helt schema som ni ska folja? Kom ihag lapp?

Hur gor ni det? Skriver ni ner pa papper, mobilen, datorn?

Tipsa mig om hur jag kan gora for att hinna med allt..


   
Citera

palla sånt

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

skaffa en filofax hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brydde mig inte alls, men om du vill, gör ett veckoschema på ett papper(som du stoppar i plånboken) där du skriver upp vilka dagar du ska göra vilka läxor osv. Inte så svårt som du nog inbillar dig [wink]


   
SvaraCitera

An0n:

Hur gor ni det? Skriver ni ner pa papper, mobilen, datorn?

Ingenting alls, orka planera


   
SvaraCitera
Åtta

Låter svårt överambitiöst.


   
SvaraCitera

An0n:

Tipsa mig om hur jag kan gora for att hinna med allt..

Skaffa almanacka med timplan. Skriv in dina fritidsaktiviteter, räkna in tid det tar att ta sig mellan ställena. planera in tid för mat, och avsätt tid för läxor, allteftersom de kommer. Planera så att du gör litegrann varje dag så lär du ska hinna med allt du vill [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

An0n:

Hur ska man planera sina dagar pa basta satt?

Det är bara att inse, man hinner aldrig med allting. Det viktigaste är att man hinner med just det viktigaste - för det handlar mer om att prioritera rätt.

När det gäller t.ex. skolan, det är enkelt - prioritera skolan, gör uppgifterna klart först och sen hålla på med det roliga efter. Bli av med uppgifterna så slipper dom vara hängandes.

Jobbigt men svårare behöver det egentligen inte vara.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera