Aviseringar
Rensa alla

plasik operationer för minderåriga?


Ämnesstartare

hej

jag är en tjej som snart fyller 15.
jag gick på en kalori diet för några månader sen och gick ned 10 kilo, jag älskar min kropp nu men den blir helt förstörd av mitt fula aniskte. det är jobbigt för jag vet att det ända sättet för mig att bli snygg är om jag opererar mig men efftersom jag bara är 15 (om två månader) så undrar jag om det är tillåtet för minderåriga att plastik operera sig i sverige?

min mamma vill inte att jag ska operera mig för hon är rädd att jag kommer vilja göra om det så jag förstår att utan förälders tillstånd så kommer jag nog ingen vart och kommer att behöva vänt tills jag blir 18,. villket leder mig till mitt andra problem
vi är en vanlig medelklass familj så vi har inte så mycket pängar over till saker som smink,kläder m.m så jag måste tjäna ihop till min operation helt tjälv. finns det något en femton åring kan jobba med eller något sätt jag kan tjäna pengar på ?

har kollat på internet och en näs operation kostar runt 35.000kr beroende på vad man ska göra och var man gör det så då skulle jag behöva tjäna over 10.000 kr på ett år. låter omöjligt men jag är fullkomligt besluten att jag kan fixa det här.jsg måste fixa det här.

Det är inte bara något jag inbillar mig, folk har sagt det till mig och det är ett faktum. jag vill inte behöva få anorexia och förstöra min kropp bara för att mina kinder är knubbiga. jag ska försöka träna och få muskler, har hört att fettet i ansiktet kanske försvinner då. men om inte det funkar och jag inte får ihop pengar till en operation så vet jag inte vad jag gör.

snälla hjälp, jag behöver hjälp och tips inte bara några tröstande ord.

"en dröm kan ta dig långt,ord tar dig längre men handling kan ta dig hela vägen dit."


   
Citera
Jeay_L

Du får inga tröstande ord, jag har levt i 19 år med vissa skavanker har vissa kroppsdelar som jag har stora komplex för men ju äldre jag har blivit destu mer har jag lärt mig att acceptera hur jag ser ut.

Tycker t.ex. jag är tjock och har haft ätstörningar men ofta ser man bara felen själv! Ta och koncentrera dig på dom delar av kroppen du trivs med och dissa dom som du tycker sämre om.

Lagomt mkt självförtroende och en intressant personlighet kommer du långt med! [y]


   
SvaraCitera

Jag vill också operera mig snyggare, dessvärre tror jag att du måste vänta tills du är 18. Men har sett på tv tjejer under 18 som har fått skaffa silikon. Så man vet aldrig.


   
SvaraCitera

Åk utomlands så får du operera dig. Men jag tycker att du ska vänta tills du är arton, då har du kanske ändrat dig. För just nu så är du bara en liten unge full med hormoner som inte kan tänka rätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta fick mig att tappa tron på mänskligheten en kort stund [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

För just nu så är du bara en liten unge full med hormoner som inte kan tänka rätt

hehe[cheers] de skålar vi för


   
SvaraCitera

smörgåsbord:

Jag vill också operera mig snyggare, dessvärre tror jag att du måste vänta tills du är 18. Men har sett på tv tjejer under 18 som har fått skaffa silikon. Så man vet aldrig.

[surprised]

Exakt vad skulle du ändra? Knasboll[no-no]

Ont: Var medveten om att du bara är femton och ditt utseende är långt ifrån färdigt. Särskilt, som du sa, "bulliga kinder" kommer förmodligen förändras då man har mer fett i ansiktet och så när man är yngre.

Färdig vad gäller grundläggande drag blir man väl ungefär i arton-eller tjugoårsåldern.


   
SvaraCitera

Ja du....om du kommer hem till mig så kan jag "operera" ditt face lite grann....


   
SvaraCitera

Jag förlängde kuken som 13-åring. GO 4 IT!


   
SvaraCitera

I vissa länder är det t.ex 16-årsgräns men jag tycker du ska vänta ett par år till iallafall.


   
SvaraCitera

Lite tjocka kinder är vad som verkligen försvinner när man blir äldre, jag lovar dig. Ser jag på gamla skolfoton på mig själv från år till år och jämför dom med nu så kan jag garantera dig att mina söta bullkinder är helt väck. Och jag ska vara helt ärlig; Jag saknar dom, nu ser jag ut som en döskalle. [smile]


   
SvaraCitera

Du kommer definitivt ändra utseende och inställning till en operation när du blir äldre. Nästan säker på det.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Dåren:

Lite tjocka kinder är vad som verkligen försvinner när man blir äldre, jag lovar dig.

Babykinder[cute]

Dessutom så går man upp å ner i vikt under tonåren! Jag hade "valpfett" då jag var 15-16 men det försvann[cute]


   
SvaraCitera

Gud skapade dig som sådan, och Gud är god. Trotsa ej Guds vilja genom en operation, ty Gud har med största sannolikhet en baktanke med ditt utseende.


   
SvaraCitera

Nachac:

[surprised]

Exakt vad skulle du ändra? Knasboll [no-no]

Min näsa och mun. Jag hatar min mun, den är lite sådära Avril Lavinge/ Jim Morrison aktig och neråt pekande och allmänt ful, hellre värsta silikonkäften än den [sad]


   
SvaraCitera