Aviseringar
Rensa alla

Plastikoperation


Ämnesstartare

Vad är grejen?!

...Man kan göra sin näsa smalare, men jag hittar ingenstans där man kan förstora näsroten.

Någon som har en vetenskaplig åsikt om ifall det på något sätt skulle vara skadligt att ha botox där?

Om man ens kan det.


   
Citera
Ämnesetiketter

Man kan förstora det mesta med konstgjorda delar eller bitar av brosk från andra delar av kroppen (tror att det var så). Bör inte vara omöjligt att omkonstruera näsan och göra den större. Det medkommer alltid risker med estetiska operationer, men sådant brukar man gå igenom med sin kirurg vid konsultationsmötena innan.


   
SvaraCitera

ingenting är omöjligt.


   
SvaraCitera

Varör ens ändra på kroppen??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

människan:

Varör ens ändra på kroppen??

"Men aaaaw man ska vara nöjd med den man äääär" osv osv osv.

För att jag vill.

Chibibbi:

Det medkommer alltid risker med estetiska operationer, men sådant brukar man gå igenom med sin kirurg vid konsultationsmötena innan.

Jo men antog att det kostar pengar att ens få kontakt med en så jag tänkte ligga ett steg före. Genom THE INTERNETZZZ.


   
SvaraCitera

ajyprah:

Jo men antog att det kostar pengar att ens få kontakt med en så jag tänkte ligga ett steg före. Genom THE INTERNETZZZ.

Fast du kan inte ersätta de mötena med att läsa på internet, är jag rädd. Man måste utgå från dina förutsättningar, för att kunna göra en riktig bedömning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Fast du kan inte ersätta de mötena med att läsa på internet, är jag rädd. Man måste utgå från dina förutsättningar, för att kunna göra en riktig bedömning.

Jo på ett sätt är det ju sant, men undrade mest om någon har hört om något sådant ingrepp. Det är ju rätt udda att jag skulle vara den i detta samhälle som faktiskt är nöjd med min näsa på pass mycket att jag inte vill göra den hälften så smal. Jag vill liksom bara bli av med skuggorna som bildas och gör att det ser ut som att mina ögon sitter tätt...Utan att behöva sminka mig och PSa 24/7

Har du hört om något sådant ingrepp?

[tard]


   
SvaraCitera

ajyprah:

Har du hört om något sådant ingrepp?

Du talar om näsrötter och skuggor...Råkat hitta dig på fb (nej, jag är ingen läskig stalker - vi har gemensamma um-vänner) och där ser din näsa förhållande till dina ögon väldigt bra ut. Tror att alla får någorlunda skuggor, beroende på hur ljuset ligger. Men att döma av bilderna på dig, så är det verkligen ingenting du behöver bekymra dig över, in my point of view.


   
SvaraCitera

Man kan fylla ut näsan med fillers - restylane mfl. Med fillers kan man ändra näsans form tex genom att höja näsryggen, skapa mer nästipp, maskera näsknölar och även förstora/bredda näsroten.

Man kan även via näsplastik strukturera om näsan och på vissa ställen göra den bredare genom att flytta brosk från andra delar av näsan eller från andra kroppsdelar tex örat, till önskat område man vill förstora.
Resultatet med operation blir permanent, till skillnad från fillersbehandling vilken behöver upprepas regelbundet för att resultatet ska bestå, ungefär var 6e till 12e månad.

Botox är ett nervgift som används för att maskera rynkor och minska svettningar, man kan inte förstora något via botoxinjektioner.


   
SvaraCitera

med fillers kan man göra typ allt utan stora risker inblandade men det är farligt att börja med såna, många blir blinda för hur de ser ut och sen fyller dom hela ansiktet för att skulptera om det till de ser ut som barbaradockor.


   
SvaraCitera

En människas kropp är hennes heliga tempel och den är vacker som den är, och alla individer besitter sin egna unika skönhet som...

haha lol wtf är jag hög eller wutwut vad e grejen??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

och där ser din näsa förhållande till dina ögon väldigt bra ut. Tror att alla får någorlunda skuggor, beroende på hur ljuset ligger. Men att döma av bilderna på dig, så är det verkligen ingenting du behöver bekymra dig över, in my point of view.

Fast jag fotar oftast i ljussken. Liksom i en sådan vinkel så att vinkeln faller bra på just näsroten. Man har ju lärt sig. Precis som att jag har lärt mig att le utan att visa mitt överbett.

framtidskon:

Man kan även via näsplastik strukturera om näsan och på vissa ställen göra den bredare genom att flytta brosk från andra delar av näsan eller från andra kroppsdelar tex örat, till önskat område man vill förstora.

Tackar!


   
SvaraCitera