Aviseringar
Rensa alla

Plastikoperation för kille?


Ämnesstartare

Tjo, har en liten fråga.. Vet en person som mår riktigt JÄVLA dåligt över sin mage eftersom den hänger. Det påverkar hans sociala liv och förhållande m.m. Hur, ja, hur är tjejer då de inte vill visa sin kropp i ett förhållande, t.ex. sex? Så ställ inte ens den frågan.
Träna, nej. Personen i sig har tränat 10 år hårt med andra, varit bäst i gruppen osv osv, men det är fortfarande kvar. Andra i släkten har opererat bort det.

Så min fråga är, om en person lider såhär mycket av det, kan han få gratis operation som tjejer rätt så lätt får? Och vad ska man kontakta?

Så tråkigt det ska vara lättare för tjejer med att få hjälp men inte killar...!


   
Citera

Vet inte om det är lättare för tjejer, märker man väl först när man prövat? Han får snacka med vårdcentralen helt enkelt.


   
SvaraCitera

anonymtjej:

kan han få gratis operation som tjejer rätt så lätt får?

Ehm varför skulle tjejer få det gratis? ;P

tror inte han kan få det gratis tyvärr men vet ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och du är den killen? [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohfckyou:

och du är den killen? [party]

Nej.. flickvän... och nää jag vill inte påverka han till att operera sig, men om personen i sig mår skitdåligt för det så tycker jag man kan hjälpa till det bättre. Jag själv bryr mig inte om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Ehm varför skulle tjejer få det gratis? ;P

Man får det gratis om man mår så pass skitdåligt av det... vet många tjejer som fått det men det lär ju vara svårare för killar för "tjejer är mer utseendefixerade o synd om"


   
SvaraCitera

Jag har själv försökt kollat upp lite det där eftersom jag själv vill göra en operation (skada sen födseln = jag kan inte utveckla muskler i höger axel) men det enda jag kan hitta är att man bara kan få gratis om det är sjukhusen som har gjort misstag i ej livshotande situationer.
Dvs. om det var sjukhusens fel att han är överviktig så får han en gratis operation.

Men det kanske går att fixa ändå om dem får höra just om just hans läge så de kan avgöra om det är "nödvändigt" eller ej.


   
SvaraCitera