Aviseringar
Rensa alla

Platta håret?


Ämnesstartare

Sliter på håret. Men man kan ju använda det lite då och då.
Sök på internet och kolla vart man kan köpa det billigt, men tänk på att det ska vara bra kvalitet också! [no-no]


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Men du, var fixar jag värme-skydd? Sett en massa plattånger, men damnit om jag inte hittar värmeskydd asså, visste inte ens att det fanns.^^

Det är bara att köpa en värmespray. Finns överallt [smile]


   
SvaraCitera

Sånt där värmeskydd finns väl på ica.
Bland schampo och hårspray.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det sliter som fan på topparna. Jag har precis klippt av mig halva håret pga det.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag plattade håret nästan varje dag förut.. Sen när jag skulle gå till frissan hon ba "DITT HÅR ÄR JÄTTESLITET". Eh så jag fick inte platta det nått mer :< Det sliter jättemycket!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det sliter väldigt mycket. Iallafal på mig, så jag kör lite curly beach look nu istället. [cool]


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Vad är era erfarenheter? Hur mycket sliter det eg på håret?

Personligen tycker jag inte att det har slitit mycket på mitt hår. Men det är viktigt att använda bra produkter och en bra plattång, keramisk. Jag plattar håret ungefär 1 gång i veckan.

Greger_EFG:

Nån som vet var man kan köpa en billig plattång btw`?

Köp helst din plattång hos en frisör så får du tips på hur du använder den och vilka produkter du bör använda för att slita minst på håret. Keune har ett bra värmeskydd som säljs hos frisörer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dandified:

Keune har ett bra värmeskydd som säljs hos frisörer.

Tack, ska kolla upp det.

Hur blir håret sen btw? Håller det sig plattat länge, o blir det generellt plattare ju mer man plattar det eller typ bara när man inte har duschat?


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Håller det sig plattat länge, o blir det generellt plattare ju mer man plattar det eller typ bara när man inte har duschat?

Det är nog ganska individuellt beroende på hårtyp men för mig håller sig håret någolunda platt till jag duschar och då är det precis som vanligt igen. Nej, det blir inte generellt plattare. Tyvärr ;).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Nån som vet var man kan köpa en billig plattång btw`?

köp en plattång som inte sliter så mycket på håret istället och som håller länge och som är bra. sedan kan du ju köpa en kräm som skyddar mot värmen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dandified:

Nej, det blir inte generellt plattare. Tyvärr ;).

Beight. Nu har jag dock kortare hår(vid övre delen på öronen typ), så det är ganska lungt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Hur mycket sliter det eg på håret?

det sliter asmkt på håret.

och så måste jag tipsa om en grej: billiga plattänger ÄR bättre än dyra, jag har testat lite dyrar och de sög. en som jag köpte för en hundring är den bästa jag har använt [y] men köp INTE babyliss för de suger :<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

jag plattar varje dag, inte märkt att det slitit nånting :<

Är inte ditt hår naturligt rakt? :O


   
SvaraCitera

värmeskydd for fuck sake, det är livsviktigt. det sliter otroligt om du plattar det regelbundet. köp INTE den billigaste plattången du hittar, det är i princip det dummaste du kan göra. den ska ha keramiska plattor, gärna reglerbar värme och den ska glida bra på håret och inte slita mer än nödvändigt. om du ändå ska platta det regelbundet så är det bästa att punga ut några hundralappar extra. den bästa jag har provat är en rosa plattång som kom från något jag inte minns... ^___^ den var otrolig, men kostade sisådär 2000 spänn. nu har jag en som gick på runt 600 kr, som jag köpte hos min frisör. (rekommenderar det, då kan du få mer tips och råd om hur du använder tången och skyddar ditt hår. en sån salong säljer i princip bara real stuff = bra grejer!) den är också superbra.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Hur fungerar det?

det lägger sig som en tunn hinna runt hårstråna 🙂


   
SvaraCitera