Aviseringar
Rensa alla

Playstation 4 Pro eller Xbox One Scorpio?


Alozi
Ämnesstartare

Ice:
Du skulle ha haft båda alternativen i pollen. Går inte välja en av de.

Meningen är att man ska välja en av dem.


   
SvaraCitera

Jag är lite av en Sony  fanboi när det kommer till konsoler, så det hade jag valt.


   
SvaraCitera
Haien

Edinburgh:
Spelar sällan tv-spel, men är rätt nöjd med mitt vanliga playstation när jag väl gör det. Vad skiljer "pro"-versionen från den vanliga gamla? :SSS

Mindre och något kraftfullare.


   
SvaraCitera
Haien

Alozi:

Så var jag också tills jag insåg före eller senare lär konsoler ta över datorer inom gaming,

Nej, det kommer de aldrig göra. Det fanns en tid för ca 15 år sen, då konsoler var ungefär lika brq som datorer, men nu har datorer dragit iväg rejält prestandamässigt. Dock så är de dyrare om man vill åt den prestandan.

Sen så finns det emulatorer på dator. Själv så kör jag wii genom min dator, mest för nostalgin. Wii u och xbox 360 finns också. Och så klart alla äldre.


   
SvaraCitera

Alozi:

Konsoler utvecklas enormt igenom tiden, och konsoler är anpassade först och främst för att spela spel på, fler konsol generationer kommer.

Fast det gör ju datorer också? Hårdvaran i konsolerna är ju samma hårdvara datorer bygger på


   
SvaraCitera
Alozi
Ämnesstartare

Getrekt:

Fast det gör ju datorer också? Hårdvaran i konsolerna är ju samma hårdvara datorer bygger på

Fast jag syftar på denna generations spel / inkommande spel, en dator börjar inte med spel, men det gör ju konsolerna.


   
SvaraCitera

Alozi: Fast jag syftar på denna generations spel / inkommande spel, en dator börjar inte med spel, men det gör ju konsolerna.

Va? Du vet väl att samtliga spel görs på datorer för att sedan portas till konsoler?

Förövrigt så tar jag nog PS4:an som väger 3,3 kg. Den är nog bättre som pappersvikt. Galen


   
SvaraCitera

Vänta och väntat på ett bra spel ska komma så att jag har en anledning till att köpa ps4. 🙁 Fett sugen men så ovärt att ba ha nått som samlar damm .. hellre lägga de på en månads snus o cigg


   
SvaraCitera

O vet hur jag är
köper jag ps4 så kmr jag känna behovet av en ny tv
o helt plötsligt behöver jag högtalare/hemmabiosystem elr nått
o så kmr ja börja klaga på min soffa... 


   
SvaraCitera
Alozi
Ämnesstartare

Lee Woo-Jin:

Va? Du vet väl att samtliga spel görs på datorer för att sedan portas till konsoler?

Förövrigt så tar jag nog PS4:an som väger 3,3 kg. Den är nog bättre som pappersvikt. Galen

Jadå, men jag syftar på konsoler och inte PC.

Jasså, då har vi ngt gemensamt! ^^


   
SvaraCitera
Alozi
Ämnesstartare

behappyok:
Vänta och väntat på ett bra spel ska komma så att jag har en anledning till att köpa ps4. 🙁 Fett sugen men så ovärt att ba ha nått som samlar damm .. hellre lägga de på en månads snus o cigg

Jobbigt läge!

Glad att man ej röker...


   
SvaraCitera

hade nog valt ps4 med xbox-handkontrollen, om det var möjligt. 

lär nog inte handla ngn ny spelkonsol förrns nästa GTA kommer och tvingar mig :s

om de inte får för sig att släppa på pc direkt dårå


   
SvaraCitera

Konsoler är ju dessutom väldigt begränsade vad gäller vilka spel som finns tillgängliga. PC har ju strategispel, hela MOBA-genren, indiespel, MMOs med mera som aldrig skulle funka på konsol. Enda fördelen jag egentligen kan se med konsol är att det är något billigare. 


   
SvaraCitera
Draug

Aldrig varit något kryssboxfan så valet är enkelt.


   
SvaraCitera
Alozi
Ämnesstartare

$4.00:
hade nog valt ps4 med xbox-handkontrollen, om det var möjligt. 

lär nog inte handla ngn ny spelkonsol förrns nästa GTA kommer och tvingar mig :s

om de inte får för sig att släppa på pc direkt dårå

Nästa GTA? Hur kan du va säker på att den kommer komma ut?


   
SvaraCitera