Aviseringar
Rensa alla

Plötslig yrsel


Xerth
Ämnesstartare

Hejsan,

För ungefär 4/5 år sen så började jag få en plötslig yrsel, balansproblem och kan inte se någonting i några sekunderutan uppenbar orsak bara sådär, 1-5 gånger i månaden. Det har inte stört mig sådär jättemycket då det alltid har gått över efter ett par sekunder men inte den här gången. För ungefär 3 minuter sen så skulle jag gå från TVn till datorn och då hände det igen, fast den här gången höll det på i ungefär 20 sekunder och det började kännas konstigt i huvudet. Det har inget att göra med att ställa sig upp hastigt från att sitta ner då det har hänt när jag tex går till skolan. Mamma säger att det är för att jag är lång och smal men vill vara säker, är orolig för att jag ska bli blind eller något..

Xerth


   
Citera

jävla fullis


   
SvaraCitera
Xerth
Ämnesstartare

honolulu:

jävla fullis

Har aldrig druckit så har inte med det att göra.


   
SvaraCitera

Min pappa fick så när han höll på att bli utbränd.
Låter som ångest för dig också, eller järnbrist kanske.


   
SvaraCitera
Xerth
Ämnesstartare

isola:

järnbrist kanske.

Läste just lite snabbt om symptomen vid järnbrist. Tror inte det är det.


   
SvaraCitera

gå till vårdcentralen och kolla blodvärden etc [smile]


   
SvaraCitera

Xerth:

Läste just lite snabbt om symptomen vid järnbrist. Tror inte det är det.

Kan vara ångest eller någon annan brist isf.
Men bättre om du går till vårdcentralen och ger lite prover, så att du slipper oroa dig.


   
SvaraCitera

Xerth:

Mamma säger att det är för att jag är lång och smal men vill vara säker, är orolig för att jag ska bli blind eller något

[shake] lyssna inte på mammsen! gå och ta blodprov du har kanske brist på något...

isola:

Men bättre om du går till vårdcentralen och ger lite prover, så att du slipper oroa dig.

syster har talat [cool]


   
SvaraCitera

Xerth:

Hejsan

Pubertet? Blivit lång nyligen?
Låter som ett "vanligt" blodtrycksfall...
Otränad?
Bäst att gå till vårdcentral så de kan ställa en korrekt diagnos.


   
SvaraCitera