Aviseringar
Rensa alla

Plugga på distans eller inte


nubbie
Ämnesstartare

Xuzkie:

Hehe Glad Verkar kul. Skydd och säkerhet (brandman/kvinna)hade jag en gammal kompis som skolade sig som. Minns att det var mycket praktiska övningar? Men det kanske inte är detsamma som med ditt ämne? Det måste nästan vara helt teoretiskt då, om skolan är ända uppe i Norrland-Stockholm?

Vet inte riktigt hur det var förr, men det är en hel del teori nuförtiden har jag hört, fokuset ligger väl mest på hur man ska kunna förebygga olyckor osv. Det är en del obligatoriska praktiska övningar också dock.


   
SvaraCitera

nubbie:

Vet inte riktigt hur det var förr, men det är en hel del teori nuförtiden har jag hört, fokuset ligger väl mest på hur man ska kunna förebygga olyckor osv. Det är en del obligatoriska praktiska övningar också dock.

Var faktiskt inte så längesedan, hon är bara 19 år Rodnar

Men som folket ovan skrev, det är mycket individuellt... Vissa gillar samhörigheten som finns i en skolklass och att få lära sig tillsammans. Vara på plats samlade och få nya vänner och att hava en lärare som man kan gå till närsomhelst...
   Andra gillar att få hava lugn och ro, få lära sig i sin takt (i visst mån), vara självständig och inte behöva tänka på att vakna en viss tid var dag för att behöva åka till skolan för att lära sig. Slippa skaffa ny bostad, och flytta till okänt ställe.

Det är upp till dig att känna vad som dig passar... Hoppas hursomhelst att du får det bra! Funderar nämligen själv på om jag skall söka till en kurs/skola uppe i Haparanda. Men känner att det är så långt bort, skönt på ett visst sätt men kommer nog att längta tillbaka LedsenFast nog om mig.


   
SvaraCitera

Plugga där, flytta är alltid roligt (när det är gjort), ny krets med människor är jävligt kul oxå. Man lär sig mycket på att slängas in i nya sammanhang. kör


   
SvaraCitera
nubbie
Ämnesstartare

Xuzkie: Var faktiskt inte så längesedan, hon är bara 19 år

Aha Rodnar då vet jag inte, alternativet att plugga på distans finns ju iaf så det är väl lagom mycket övningar för att det ska fungera! Som distanspluggare kanske man "klumpar ihop" ett par övningar under en helg eller något, istället för att de är utspridda typ.

Xuzkie: Det är upp till dig att känna vad som dig passar... Hoppas hursomhelst att du får det bra! Funderar nämligen själv på om jag skall söka till en kurs/skola uppe i Haparanda. Men känner att det är så långt bort, skönt på ett visst sätt men kommer nog att längta tillbaka Fast nog om mig.

Ja det skulle ju vara fett nice att bara börja på något helt nytt liksom, men det har ju sina nackdelar också.


   
SvaraCitera
nubbie
Ämnesstartare

Fkpaw:
Plugga där, flytta är alltid roligt (när det är gjort), ny krets med människor är jävligt kul oxå. Man lär sig mycket på att slängas in i nya sammanhang. kör

Uhuhuh sluta säga så olika saker hörreni! Vet inte om jag vill vänta, har velat börja nununu i typ två år liksom :((


   
SvaraCitera

nubbie:

Uhuhuh sluta säga så olika saker hörreni! Vet inte om jag vill vänta, har velat börja nununu i typ två år liksom :((

Jag skulle tyckt distans blev väldigt ensamt tror jag, det bottnar la i vad du gillar 🙂

flytta är lite bökigt om man inte får hjälp. Annars är det rätt hanterbart! 


   
SvaraCitera
nubbie
Ämnesstartare

Fkpaw:

Jag skulle tyckt distans blev väldigt ensamt tror jag, det bottnar la i vad du gillar 🙂

flytta är lite bökigt om man inte får hjälp. Annars är det rätt hanterbart! 

Tror varken distans eller flytt skulle kännas jobbigt på något vis, klarar mig rätt bra i de allra flesta situationer, har lätt för att anpassa mig osv. Har bara svårt att typ rangordna för-/nackdelar och bestämma vad som skulle bli bäst för mig i det stora hela liksom.

Men aja, thank yoooou.


   
SvaraCitera

nubbie:

Tror varken distans eller flytt skulle kännas jobbigt på något vis, klarar mig rätt bra i de allra flesta situationer, har lätt för att anpassa mig osv. Har bara svårt att typ rangordna för-/nackdelar och bestämma vad som skulle bli bäst för mig i det stora hela liksom.

Men aja, thank yoooou.

Om båda inte är jobbiga i sig så tycker jag det ger mer fördel till att flytta. För jag ser inte att du får så mycket av att plugga på distans i sig självt gentemot att flytta. Kvaliten på utbildning, människor, ny miljö m.m.

Dock så får man ju tänka på vad man flyttar ifrån. Det kan ju ändra en del, men tycker inte att man förlorar någonting på att flytta ifrån vänner o sånt, jag har asmkt kontakt med mina gamla vänner o jag har bott ifrån dem i längre perioder titt som tätt. 


   
SvaraCitera

Schism:
Plus: Man slipper människor. Minus: Kräver mkt självdisciplin.

samsitapp nighslie.

nubbie: du känns som en person med stor potential att utvecklas (det är inget dåligt, jag lovar). flytta till norrland. jag tror inte att du kommer ha svårt att få hjälp, snarare tvärtom i jämförelse med distansplugg, med tanke på att du kommer att vistas mycket i skolan och kan plugga med och få hjälp av kursare. att prioritera boende, försörjning och tidsåtgång framför nya upplevelser är ett fett ohållbart sätt att existera, säger jag, oansvariga sparv.


   
SvaraCitera

(för övrigt är stockholm en fruktansvärd stad och bara det är skäl nog att flytta. förstår inte varför bra människor envisas med att bo här.)


   
SvaraCitera
nubbie
Ämnesstartare

durga:
samsitapp nighslie.

nubbie: du känns som en person med stor potential att utvecklas (det är inget dåligt, jag lovar). flytta till norrland. jag tror inte att du kommer ha svårt att få hjälp, snarare tvärtom i jämförelse med distansplugg, med tanke på att du kommer att vistas mycket i skolan och kan plugga med och få hjälp av kursare. att prioritera boende, försörjning och tidsåtgång framför nya upplevelser är ett fett ohållbart sätt att existera, säger jag, oansvariga sparv.

Hehehe tack Rodnar

Jaaa jag veet, vill uppleva saker och flytta runt och yadayada, men uhuhuhuh det kommer gå så många åååår innan jag kan börja jobba på riktigt och tänk om jag inte kan försörja mig när jag bor där uppe och waaaaah. Hjälp.


   
SvaraCitera
Exner

Håller med Durg i princip ord för ord. Det ger mycket att flytta.


   
SvaraCitera