Aviseringar
Rensa alla

Plugga utomlands!


Ämnesstartare

Är det någon här som har gjort det? Hur var det? Berätta så mycket som möjligt 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

Vill ocskå plugga utomlands efter gymnasiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag var iväg en sväng i USA förra hösten. Det var det absolut bästa jag gjort, någonsin.

Har du några frågor så svarar jag gladeligen!


   
SvaraCitera
time
 time

Jag pluggade i Sverige. Det var utomlands för mig. Men det hjälper nog inte dig så mycket antar jag [blush]

Bäst vore ju om du kunde säga var och vad du tänkt plugga, det kan nog locka till sig fler vettiga svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Vill ocskå plugga utomlands efter gymnasiet.

Vet du vart?

André Vifot Haas:

Jag var iväg en sväng i USA förra hösten. Det var det absolut bästa jag gjort, någonsin.

Hur länge var du där? Och hur bodde du?

timeisrunningout:

Bäst vore ju om du kunde säga var och vad du tänkt plugga, det kan nog locka till sig fler vettiga svar.

Grejen är den att jag vet inte riktigt.. jag har flera olika alternativ. Usa, england eller frankrike, tror jag 🙂 men inte så länge, upp till en månad. Men det blir inte förrän nästa sommar isf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

Vet du vart?

usa tror jag
har möjlighet att få ekonomisk hjälp av familj då, eftersom "alla andra" fått åka dit som utbytesstudent efter grundskolan/för att studera/för att chilla kortare period.

+ usa verkar ändå rätt billigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

har möjlighet att få ekonomisk hjälp av familj då, eftersom "alla andra" fått åka dit som utbytesstudent efter grundskolan/för att studera/för att chilla kortare period.

vilken tur du har 🙂 själv får jag väl skaffa mig ett helgjobb, hehe. ska nämligen plugga heltid (i sverige) ett år nu och jag vill gärna åka utomlands direkt efter det. om det är inom europa får man ju ta csn-lån, så jag funderar på frankrike. Då vill jag bo i värdfamilj. Kanske kan jag åka tillsammans med min syster, om hon vill. Men Usa lockar ändå mest.


   
SvaraCitera
time
 time

Barfota:

Usa, england eller frankrike, tror jag 🙂 men inte så länge, upp till en månad. Men det blir inte förrän nästa sommar isf.

Och du har inte tänkt typ mer på exakt vad du ska plugga då? För det är ju nästan det som är grejen. Jag vet inte hur det är i Frankrike, men åtminstone i England så kvoterar de riktigt hårt och väljer i princip nästan alltid brittiska medborgare över utländska, oavsett betygen, om det gäller de populärare programmen, typ juridik/medicin och sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

Hur länge var du där? Och hur bodde du?

Jag var där tyvärr bara en termin, vilket var i kortaste laget. Det tog ju ett tag att lära känna folk ordentligt. Jag bodde på campus, till en början med tre roomies, men när de visade sig vara illaluktande nerf gun-nördar så fick jag byta till ett singelrum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Och du har inte tänkt typ mer på exakt vad du ska plugga då?

Jag ska gå en språkkurs, och det har inget med betyg att göra.

http://www.ef.se/

André Vifot Haas:

Det tog ju ett tag att lära känna folk ordentligt. Jag bodde på campus, till en början med tre roomies, men när de visade sig vara illaluktande nerf gun-nördar så fick jag byta till ett singelrum.

haha okej. Jag vill bo i en värdfamilj.


   
SvaraCitera
time
 time

Barfota:

Jag ska gå en språkkurs, och det har inget med betyg att göra.

Känns ju såhär i efterhand som en ganska relevant grej man bör nämna i början av en diskussion. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Känns ju såhär i efterhand som en ganska relevant grej man bör nämna i början av en diskussion.

Ja, jag glömde det. Men det är ju också att plugga. Dessutom handlar inte det här inlägget om mig. Jag vill höra andras berättelser.


   
SvaraCitera

funderar också på att sticka till usa, los angeles santa monica college! hade varit en DRÖM! håller på att spara ihop pengar mm.


   
SvaraCitera