Aviseringar
Rensa alla

Plugga vidare på högskola?


Ämnesstartare

Hej.
Gjorde förut en tråd om att jag ville bli polis, och det visade sig att det är ett ämne som behövs för att bli polis, som inte jag kommer läsa på byggprogrammet, nämnligen Historia A.
Jag sa det till morsan, och hon sa något om att jag kan läsa det ämnet senare på en högskola. Kan jag det? Det ämnet är det enda jag behöver, och det kanske är lite konstigt att söka till högskola när man bara ska plugga ett ämne? [blush] Snälla någon hjälp, känner mig jättedum! [sad]


   
Citera

Öh, Komvux och dylikt? Eller?


   
SvaraCitera

Kanske går att läsa som individuellt val?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

Snälla någon hjälp, känner mig jättedum!

Komvux läggs ner, men Historia A är ett kärnämne, vad jag vet.

läs det på individuellt val?


   
SvaraCitera

Plugga 30 hp historia på högskolan då. Om det nu går att göra så för att få till den behörigheten.


   
SvaraCitera

kan läsa det på komvux. är en superlätt kurs förövrigt, om du är intresserad av historia vill säga, annars blir det segt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Kanske går att läsa som individuellt val?

Jo jag tänkte det först, men vi har redan valt, och jag valde inte histora [sad] vet inte om det går att byta ska kolla imorgon

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

The Weapons Dude:

Komvux

komvux antar jag


   
SvaraCitera
Jeay_L

Har ni verkligen bara ett indivuellt val under hela gymnasiet? Vi har 2 dagar/veckan avlagda för inviduellt val nu under 3:an och 1 dag hade vi under 2:an


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Har ni verkligen bara ett indivuellt val under hela gymnasiet? Vi har 2 dagar/veckan avlagda för inviduellt val nu under 3:an och 1 dag hade vi under 2:an

Vi har redan valt för ÅK 2 och 3.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Yogi:

Vi har redan valt för ÅK 2 och 3.

Weirdig skola! [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

kan läsa det på komvux. är en superlätt kurs förövrigt, om du är intresserad av historia vill säga, annars blir det segt

Tack [love]


   
SvaraCitera

Yogi:

Jo jag tänkte det först, men vi har redan valt, och jag valde inte histora vet inte om det går att byta ska kolla imorgon

Det borde gå, om nu inte kursen redan är full.

Annars kan du läsa kursen själv och sedan bara tenta av den.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Borgeus:

Komvux läggs ner

Källa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Källa?

ska leta, skickar på nytt i tråden. Just nu har jag bara hittat "lokala komvux läggs ner" - men jag ska titta på olika hemsidor.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

http://riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=410&dok_id=GU02Ub17

citat från texten:

När vuxna förvärvsarbetandes möjligheter att studera på högskolan nu begränsas, samtidigt som rekryteringsbidraget tas bort och regeringen kraftigt skär ner i den kommunala vuxenutbildningen minskas förutsättningarna för det livslånga lärandet dramatiskt. Regeringens politik på området vuxnas lärande är orättvist, och de förändringar av tillträdesreglerna som föreslås sänder allvarliga signaler att arbetslivserfarenhet inte är relevant för högskolestudier. Det ser vi som ett hot mot det livslånga lärandet.

Jag använde fel ord - jag sa att det läggs ner, men anslagen minskar med 600miljoner.
Texten är från 2006, inte direkt jätteaktuellt, men jag hittade inget från senare tid.
man kan leta själv på "www.riksdagen.se"


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera