Aviseringar
Rensa alla

Pluggnörd?


Ämnesstartare

Hej! Hur blir man en pluggnörd? Hur ska man vänja sig vid att plugga mycket? Hur många timmar ska man plugga för att få toppenbetyg? Jag kan inte sitta i mer en timme och plugga. Hur glömmer man bort tiden och smälter in i studierna? 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

12 trådar på raken nytt rekord kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

går inte att säga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orättvist att smarta behöver plugga mindreGråter Varföööörrrrrrrr!!!!!!!! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror ju också på hur snabbt det fastnar.
Jag behöver inte sitta och plugga i timmar det räcker med att läsa igenom 2-3 gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar plugga lite i taget och börja i tid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukade plugga en stund kvällen innan prov, det räckte för mig.


   
SvaraCitera

istället för att sitta i flera timmar i rad och plugga ska man plugga ca 30 minuter, sen paus. sen 30 min igen, sen paus. bästa är att börja en eller två veckor innan ich plugga 30 min varje dag, tiden blir då mer effektiv och man har lättare att koncentrera sig kortare tid och att man oxå vet att snart är jag klar, så jag kan koncentrera mig lite till. 


   
SvaraCitera

Du pluggar tills du är nöjd med resultatet , eller så pluggar du en timma per dag istället för att göra allt på en dag .


   
SvaraCitera

Stäng av allt runt omkring dig som stör, plugga minst 30 min så ofta du kan och ta inte allt samtidigt för då blir du förvirrad och ger upp.


   
SvaraCitera

Hitta någon lugn/fridfull playlist på spotify.
Gå igenom alla texter, böcker och  anteckningar. Markera viktigt information med en överstrykningspenna. Var noga med att kolla upp och lära dig alla begrepp. 
Förhör dig själv med hjälp av instuderingsfrågor.
Sitt och öva flera kvällar. Panikplugga inte dagen före. Brukar sluta med att man rör ihop en massa eller stressar upp sig.   


   
SvaraCitera

Gå och sätt dig i biblioteket för att plugga, där kan du inte distraheras


   
SvaraCitera