Aviseringar
Rensa alla

Pluggvanor bland studenter


Ämnesstartare

När jag kollar runt och läser på olika ställen och snackar med folk om hur mycket de pluggar. Så säger de alltid att de lägger ner ungefär 4-8 timmar om dagen till pluggning.

Majoriteten säger att på universitetsnivå så måste man plugga 10 timmar om dagen och om man har väldigt lätt för sig och är ett supersnille så kanske man klarar sig undan med att plugga 2 timmar om dagen. Detta är dessutom utöver föreläsningar och sådant.

Förstår dock inte detta. Jag har hittills lagt ner 0 timmar om dagen till pluggning och gått på 4/20 föreläsningar på samtliga kurser. Ändå har det gått "bra". Vissa kurser har jag till och med fått bra betyg på. Den enda verkliga pluggningen som skett har vart några strötimmar per dag veckan innan tentan i princip.

Så är detta bara en massa myteri från obegåvade personer? Jag pluggar då inte mer än någon minut per dag i snitt. Ändå går dessa personer så långt att säga att de smartaste måste lägga ner 6-8 timmar per dag på skolarbete. Låter ju helt absurt.

Visst, jag vet att man ska lägga ner mer tid på pluggning. Men tråden handlar inte om det.


   
Citera

10 timmar om dagen? HAHA. Vem fan pluggar 10 timmar om dagen? Man pluggar inte ens på lektionerna, man lyssnar = dagdrömmer dagarna igenom.

Aja, jag pluggar MAX 2 timmar Dold text: (alltså 1 tim varannan dag, om ens det haha xD) i veckan och det går jätte bra för mig! [smile]


   
SvaraCitera

Lies I tell you!


   
SvaraCitera

snarare att de tänker på att plugga 10 timmar om dagen, medans de gör andra saker. Vill plugga 10 timmar. Skulle behöva plugga 10 timmar. Vill verka coolare än alla andra. Plus att vissa faktiskt inte har speciellt lätt för sig, faktiskt. Det är egentligen ingen anledning att håna dem, dock (fast jag tror inte nån snittar på 10h/dag/år, det är absurdt. 3-4h utöver skoltiden kanske)


   
SvaraCitera

sylar:

Förstår dock inte detta.