Aviseringar
Rensa alla

PMR:s och Exners relationsbarometer


Exner
Ämnesstartare

PMR hade en idé om hur man skulle gradera hur nära vänskap man har med andra människor. Efter lite pillande (hehe) kom(hehe) vi fram till följande:

1. "Känner ej", men vet namnet på

2. Pratat med enstaka gång

3. Skulle acceptera vänförfrågan på Facebook

4. Umgås med, men bara i grupp

5. Skulle hälsa på varandra och småprata på stan

6. Bjuder varandra på fester

7. Umgås på tu man hand

8. Engagerar sig genuint i hur den andra mår

9. Det finns ingen annan som du hellre umgås med

10. Oskiljaktiga. Gör allt tillsammans. Beter sig som siamesiska tvillingar.


   
Citera
Exner
Ämnesstartare

Hur stämmer detta in på era relation? Är ni nöjda? Är det vanligare att män än kvinnor har närmare vänner? 


   
SvaraCitera

5.

fuck my lajfff


   
SvaraCitera
Exner
Ämnesstartare

Föregår själv med gott exempel:

Har tyvärr inga 9:or eller 10:or, men spridda bekanta i de andra grupperna.


   
SvaraCitera

i princip alla ligger vid 6-7


   
SvaraCitera
time
 time

Har bekanta och vänner från 1-10.


   
SvaraCitera
Kudhos

Har extremt många på 1, 2, och 3.

Kanske 2-3 som är högre än 5.


   
SvaraCitera

Har samtliga, är mycket tillfreds.

Skulle dock säga att småprata på stan är intimare än att bjuda någon på fest. Åttan ligger också för mig mellan tre och fem.


   
SvaraCitera

Har folk på hela skalan, förutom 10:an möjligen, men tror det beror mer på mig som person än mina relationer till folk. Har även förlorat vänner för att våran uppfattning om relationen skiljde sig markant, hen såg vår relation som en 8 medan jag såg den som en 4. Det skavde en hel del. 


   
SvaraCitera

ser ett tydligt glapp mellan 8 och 9.


   
SvaraCitera
Exner
Ämnesstartare

sinnessjuk uns:
ser ett tydligt glapp mellan 8 och 9.

Vi lägger nog olika saker i vad "genuint engagera sig i" innebär. Kommer eventuellt att göra justering under kvällen.


   
SvaraCitera

Exner:

Vi lägger nog olika saker i vad "genuint engagera sig i" innebär. Kommer eventuellt att göra justering under kvällen.

tänker att det går att genuint engagera sig i hur någon mår och vilja umgås med den ofta, utan att för den delen känna att "det finns ingen annan som du hellre umgås med".


   
SvaraCitera

har alla utom 10


   
SvaraCitera

Skalan stämmer inte riktigt in på mig, dels för att jag aldrig festar (6:an ryker) och dels för att åttan antagligen skulle hamna mellan längre upp (främst för att jag bara umgås med en begränsad grupp människor). 


   
SvaraCitera

Jag har väldigt spridda relationer av personer som täcker hela listan, minus punkt 6. Jag har utav många slutat att bli inbjuden till fester då jag ändå alltid tackar nej och aldrig dyker upp. 


   
SvaraCitera