Forumet - Poesi

Poesi

5457 1 63

Hjärta av glas

tillägnad åt min "broder".

(01/05/13)

Bakgrunds musik: https://www.youtube.com/watch?v=LVJgb2RWpHI

Du hade mitt hjärta i din hand

Så trind

Men sakta

som lätt

Du tog grep

Bildade en spricka

Hårt

Tills det förvandlades till sandkorn

Jag var blind

Så skräckslagen

Kastade ondhet mot min döda kropp

En brinnande smärta

En slägga mot mitt arma bröst

Allt du sa

Det var inte du

Eller jag

Minna sinnes vilda lögner

De skrattade högt i kör

Du är perfekt

Lyster

Och smärt

Ibland

Önskar jag att du talade sanningens språk

Det får mig att le

Öken som övergår till floder

Faller från mina kinder.  

En illusion av ett minne

Du fattas mig...

Alltid.

Spana också in:

LillaLadyn: Hjärta av glas tillägnad åt min "broder". (01/05/13)

Bakgrunds musik: https://www.youtube.com/watch?v=LVJgb2RWpHI

Du hade mitt hjärta i din hand Så trind Men sakta som lätt Du tog grep Bildade en spricka Hårt Tills det förvandlades till sandkorn Jag var blind Så skräckslagen Kastade ondhet mot min döda kropp En brinnande smärta En slägga mot mitt arma bröst Allt du sa Det var inte du Eller jag Minna sinnes vilda lögner De skrattade högt i kör Du är perfekt Lyster Och smärt Ibland Önskar jag att du talade sanningens språk Det får mig att le

Öken som övergår till floder

Faller från mina kinder.   En illusion av ett minne Du fattas mig... Alltid.

jag blev mycket rörd.

det finns ingen djupare mening med livet. den skapas i livet. kan personligen inte skriva just nu, även om det jag hade kunnat för att jag saknar insikt och direkt kunskap. jag vill inte skriva om tidigare smärta, ty jag är förändrad och smärtfulla minnen är meningslösa om de inte har lärdomar. de får en att se tillbaka istället för framåt! du lever nu och inte då, så kom på en plan. vi måste fokusera på nutiden, på möjligheter, och sluta vara rädda. människor är för det mesta harmlösa och lättledda. 

utveckla tekniker för att vara med människor och ha kul istället.

Precis min mening där. Hjärta
ceka92: det finns ingen djupare mening med livet. den skapas i livet. kan personligen inte skriva just nu, även om det jag hade kunnat för att jag saknar insikt och direkt kunskap. jag vill inte skriva om tidigare smärta, ty jag är förändrad och smärtfulla minnen är meningslösa om de inte har lärdomar. de får en att se tillbaka istället för framåt! du lever nu och inte då, så kom på en plan. vi måste fokusera på nutiden, på möjligheter, och sluta vara rädda. människor är för det mesta harmlösa och lättledda. 

utveckla tekniker för att vara med människor och ha kul istället.