Aviseringar
Rensa alla

Pojkvän mår jättedåligt, snälla hjälp!


Ämnesstartare

Hej, jag är en tjej som snart fyller 18 år. Jag tycker allt mitt liv flyter på bra förutom min relation till min pojkvän. Vi har snart varit tillsammans i 1 år och jag känner verkligen att han är mer än en pojkvän, typ min bästa vän. Problemet är dock att han mår väldigt dåligt, det han berättar för mig och visar är att han har gått in i vägen. Han har nyligen fyllt 21 och har ett heltidsjobb. Han säger att han inte vet varför han mår dåligt, men att han känner sig nedstämd och tycker allt tar energi, att allt är jobbigt. vilket resulterade till att vi tog en paus eftersom han behövde få ladda upp batterierna. Vi har tidigare bråkat en del så jag trodde mest allt berodde på mig eftersom han ville ha en paus men det visade ju sig vara att han mådde dåligt då. Han har som sagt berättat för mig att han inte vet varför han mår dåligt, med det lilla jag har fått fram från honom är att han känner sig stressad på grund av sitt jobb eftersom han inte får så mycket i lön och han vill bara kunna flytta hemifrån så snabbt som möjligt. Han vill samtidigt kunna göra roliga saker men pengarna räcker inte till. Det är det som han tänker på mycket. Han har gått till en terapeut två gånger men han säger att han kan inte fortsätta eftersom det kostar varje gång han går dit. Åter igen blir det stress där över pengarna. Jag tycker att han måste fortsätta eftersom han har mått så här i en månad nu. Allt detta är väldigt jobbigt för mig eftersom allt för honom tar så mycket energi. Vi pratar knappt, han kan inte ens skriva jag älskar dig till mig. Vi har inte pratat på fler dagar nu. jag förstår att han mår dåligt men jag tycker inte det borde ta så mycket energi för att slänga iväg ett sms. Jag försöker få fram svar från honom varför han mår som han gör man han tycker det är jättejobbigt bara och säger att han inte kan lägga energi på ett förhållande när han mår som han gör, tidigare har han sagt att han inte vill göra slut och att han är kär i mig. Jag är så förvirrad. Alla säger att jag ska låta han va tills jag känner att jag inte orkar med ovissheten längre. Jag vill ju försöka hjälpa han men tillåter mig inte. Vi har som sagt inte pratat på flera dagar och jag känner att detta är bara skitjobbigt. Jag vet verkligen inte hur jag ska göra. För jag vill ju inte göra slut...


   
Citera
abbe00

Tja! 🙂
Alla människor har någon gång i livet ALLTID en period där allt känns skit, Jag är i en just nu eftersom jag är så jävla ful, men det skiter vi i, hehe. Du vill vara där för honom, tolkar jag det som. Han mår skit. Du gör fullkomligt rätt, jag tror jag vet hur din känsla är. Ring han & fråga hur det är, dock inte alls för ofta. Då kommer han tröttna på dig och se dig som jobbig.. Men vad vet jag?  Jag har aldrig varit ihop med någon så har ej direkt några erfarenheter! Var inte för mycket på & tjata inte 🙂 Lycka till! <3


   
SvaraCitera

Som sagt så hamnar vi alla i såna här perioder förr eller senare. Försök att stöta honom igenom det och vissa att du finns där. 


   
SvaraCitera

Visa stöd, krydda på den gemenskap han behöver. Men bli inte medberoende till honom och låt hans handlingar sänka dig i samma båt, våga dra en gräns.


   
SvaraCitera
Cobrak

Visa stöd, krydda på den gemenskap han behöver. Men bli inte medberoende till honom och låt hans handlingar sänka dig i samma båt, våga dra en gräns.


   
SvaraCitera

Hej!

Eftersom din pojkvän är under 26 år så kan han vända sig till en ungdomsmottagning i ert län - där är de flesta besök gratis om jag inte missminner mig helt och hållet. Det är viktigt att din pojkvän får bukt med sin problematik innan det går för långt. Utbrändhet kan resultera i diverse djupa depressioner och kan ofta associeras med varandra på ett ganska likt plan. 

Har du ytterligare frågor eller funderingar, bara hör av dig! 

Vänliga hälsningar
Josefin - Grundare av Bryt Tystnaden UF


   
SvaraCitera