Aviseringar
Rensa alla

Pojkvän - negativ energi.


Ämnesstartare

Min pojkvän har en så otroligt negativ inställning till precis allting. Vill jag festa t.ex. ja då kommer jag ABSOLUT utan någon som helst tvekan bli as dryg och jobbig som onykter. Han tänker liksom aldrig på att det kanske är lite han som gör så att jag blir dryg och jobbig eftersom han sällan är glad med mig.

Och hans sätt ibland får mig att känna mig som hans syster och inte hans flickvän. Han kan kalla mig dum i huvudet bara för att jag inte hör vad han säger (ni ska veta att han talar otroligt otydligt, båda mumlar och stammar) . . Och jag vet inte vart denna negativ energi kommer ifrån. Jag vill ju kunna känna mig glad och att han ska vara glad med mig. Inte att han jämt ska säga "nej vad tråkigt" innan han ens har kommit dit vi ska eller så.

Igår så blev jag otroligt ledsen för att han var så elak och då vakna han plötsligt till liv. Men han vägrade ändå förstå vad han gjorde för fel. Utan drog bara upp massa fel jag gör och dom felen är tydligen att jag feströker då jag festar och att jag har roligt. Nu sa han inte så men det är ungefär det han gnäller på enligt min tolkning. Varför ska man behöva tjuta för att killar ska reagera .__.' .. (Inget illa menat mot precis alla killar)

Jag vill ha han resten av mitt liv, vi har vart tillsammans väldigt länge. Visst vi är unga, men det är ändå något jag vill sträva efter. Så någon som har något tips, eller ska jag behöva skjuta huvudet av honom? ^^


   
Citera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har han alltid varit så? Jag var mer pessimistisk förut än nu, så det kanske går över för din kille med [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han låter inte som något att ha [no-no] .. DUMPA! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Har han alltid varit så

Na, det har blivit mer så det senaste året. Det kanske bara är en period han har just nu.. Får väl hoppas att det går över med tiden isåfall [crazy]


   
SvaraCitera

PeppeNilla:

någon som har något tips

Det finns en enkel, och enligt mig väldigt självklar, lösning på det här problemet - nämligen kommunikation. [smile] Sätt dig ner och prata med honom ordentligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Sätt dig ner och prata med honom ordentligt.

Det var det jag körde med igår, jag sa precis hur det var och verkligen prata med honom. Men så fort jag talar om att jag är ledsen och att jag tycker han gör fel, då hör man bara en stor suck.


   
SvaraCitera

PeppeNilla:

Vill jag festa t.ex. ja då kommer jag ABSOLUT utan någon som helst tvekan bli as dryg och jobbig som onykter. Han tänker liksom aldrig på att det kanske är lite han som gör så att jag blir dryg och jobbig eftersom han sällan är glad med mig.

Just den biten är väl ändå lite... Ja. Alltså. Onyktra människor har ofta svårt att förstå att de blir jättejobbiga, och skyller gärna ifrån sig på att det är för att man tjatar, gnäller, är tråkig osv, vilket man är/gör för att få personen att fatta.
Om du blir väldigt dryg när du är full så är det kanske inte så konstigt om han blir sur och grinig då?

För övrigt får ni väl försöka sätta er ner och prata om det, som sansade människor, och alltså inte i anknytning till bråk eller så. Och försök att inte vara anklagande i tonen, för då utvecklas det lätt till ett bråk.


   
SvaraCitera

PeppeNilla:

Det var det jag körde med igår, jag sa precis hur det var och verkligen prata med honom. Men så fort jag talar om att jag är ledsen och att jag tycker han gör fel, då hör man bara en stor suck.

Du kanske ska ta upp det på ett annat sätt? Jag tolkade det som att du var väldigt ledsen och grät då, du kanske måste ta upp det när ni båda är på okej humör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Om du blir väldigt dryg när du är full så är det kanske inte så konstigt om han blir sur och grinig då?

Han är den ända som säger att jag är dryg som onykter. Alla andra säger att jag bara är rolig och helt borta.. Min pojkvän har negativ inställning till precis allt. Han försöker inte ens ha roligt med mig ^^

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Capture:

Du kanske ska ta upp det på ett annat sätt? Jag tolkade det som att du var väldigt ledsen och grät då, du kanske måste ta upp det när ni båda är på okej humör.

Mjo, men han är i stort sett densamma då. Men jag får väl försöka bäst jag kan..


   
SvaraCitera

PeppeNilla:

Han är den ända som säger att jag är dryg som onykter. Alla andra säger att jag bara är rolig och helt borta..

Han kanske inte tycker om "helt borta"-biten? Och som pojkvän så kan jag tänka mig att det blir lite annorlunda för honom än för dina vänner.

PeppeNilla:

Min pojkvän har negativ inställning till precis allt. Han försöker inte ens ha roligt med mig ^^

Du kanske ska fråga honom varför?
Om något hänt eller ändrats den senaste tiden som fått honom att bli så negativ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PeppeNilla:

Na, det har blivit mer så det senaste året. Det kanske bara är en period han har just nu.. Får väl hoppas att det går över med tiden isåfall [crazy]

Det kanske bottnar i nåt annat då, dålig självkänsla eller att han mår dåligt eller nåt.

PeppeNilla:

Han är den ända som säger att jag är dryg som onykter. Alla andra säger att jag bara är rolig och helt borta.. Min pojkvän har negativ inställning till precis allt. Han försöker inte ens ha roligt med mig ^^

Han kanske endast gillar dig som du är när du är nykter. Gå och festa utan honom? Man behöver inte göra allting tillsammans bara för att man är ett par.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Han kanske endast gillar dig som du är när du är nykter. Gå och festa utan honom? Man behöver inte göra allting tillsammans bara för att man är ett par.

Festar jag utan honom så tror han att jag flyger till månen eller något. Han vill vara där och hålla koll på mig så att jag inte försvinner, men ska han nu göra det så tycker då jag att han kan vara lite trevlig och vara glad med mig.


   
SvaraCitera

PeppeNilla:

Och hans sätt ibland får mig att känna mig som hans syster och inte hans flickvän. Han kan kalla mig dum i huvudet bara för att jag inte hör vad han säger

Låter bekant. Tycker ofta att gammla par, och föräldrar bråkar och kommer med dåliga kommentarer hela tiden, även om det ibland är mest på skoj. Det är jobbigt. 🙁
Önskar att de inte behövde bråka och tjata så mycket om saker hela tiden.

PeppeNilla:

Vill jag festa t.ex. ja då kommer jag ABSOLUT utan någon som helst tvekan bli as dryg och jobbig som onykter.

Onyktra är väldigt jobbiga ofta. 🙁

PeppeNilla:

att jag feströker då jag festar och att jag har roligt.

Sånnt är väldigt jobbigt, när folk festar och röker.
Det låter tyvär som att du och din pojkvän är ganska olika, vad det gäller drickande, alkohol, rökande och festande.
Jag ogillar själv alkohol, när folk är fulla, röker, och den typen av festande. Något jag verkligen känner är obehagligt och vill ta avstånd ifrån. Jag skulle nog tycka det vore svårt att träffa någon som var tvärt om. Skulle göra ont. 🙁


   
SvaraCitera