Aviseringar
Rensa alla

Pojkvän problem 😮


Ämnesstartare

Asså jag har aldrig haft ett rätt sådär seriöst förhållande som jag har nu, och han bor ca 45 minuter med t-bana ifrån mig.. Och vi kan inte träffas varje dag.. Men hur många gånger i veckan är det ''normalt'' att man träffas? Jag förstår att man träffas när man kan men, jag vill träffa min pojkvän oftare änn vad gör.. (träffas ca 2 gånger i veckan) Det känns som han prioterar massa saker framför mig, och så verkar han inte jätte intresserad när vi pratar om att träffas, det är alltid jag som föreslår att vi ska träffas. Och då när jag frågar varje gång känner jag mig så klängig.. Men när vi väl träffas har vi det hur mysigt och roligt som helst.. ! [tard]

Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med det här,
men hur många gånger brukar ni träffa era flickvänner/pojkvänner?
Och vad tror ni hans beteénde betyder? [shake]
Seriösa svar tack.


   
Citera
Ämnesstartare

Han är också två år äldre, 16 år alltså.


   
SvaraCitera

Jag har ingen erfarenhet av riktiga förhållanden, men dock ett huvud så here goes:
Han tar nog det inte lika seriöst som du. Hur länge har ni träffats?
Jag tycker inte man ska haka upp sig på hur många gånger man ses, och känna att man "bara" träffats 2 ggr osv, låt det komma naturligt istället.
Du kan ju prata med honom annars om det.


   
SvaraCitera

Har du sagt till honom om hur du känner?
Kommunikation är nyckeln.

Sen är han 16 år och det är mycket som händer i livet vid den åldern. Han går i skolan, kompisar, osv. Inget illa ment men tror inte en flickvän prioriteras i första hand. Hur länge har ni varit ihop?


   
SvaraCitera

HonHeterAlice:

men hur många gånger brukar ni träffa era flickvänner/pojkvänner?
Och vad tror ni hans beteénde betyder? [shake]

Det är nog olika beroende på relation och hur långt man bor ifrån varandra. Bor man typ 400-500 m så blir det oftare.

Hans beteende är att han har ett liv? bros before hoes typ.


   
SvaraCitera

Gift er och köp ett hus tillsammans då! [zzz]


   
SvaraCitera

Jag och min f.d bor cirkus en kvarts promenad från varandra. Under 1,5 års tid träffades vi i princip varje dag. Den sista tiden blev väldigt förutsägbar och vi började båda uppskatta egen tid mer, samtidigt som vi ändå var beroende av att sova och vakna tillsammans.

Det är en trygghet.

Det är viktigt med distans.

Men det skall vara ömsesidigt. Så, prata med din pojkvän och krama honom extra mycket. För du kan.


   
SvaraCitera

Men jag har väl andra saker att göra också, än att bara vara med dig Alice!


   
SvaraCitera

2-3 ggr i veckan? beror ju på era fritidsintressen och så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pendulum:

Har du sagt till honom om hur du känner?
Kommunikation är nyckeln.

Sen är han 16 år och det är mycket som händer i livet vid den åldern. Han går i skolan, kompisar, osv. Inget illa ment men tror inte en flickvän prioriteras i första hand. Hur länge har ni varit ihop?

Joo, jag fattar att jag inte prioteras i första hand.. men det har hänt några gånger att han kommer typ ca 30 minuter försent, för att han ''mötte några i centrum'' påväg till att träffa mig och så har jag fått vänta lixom >.< Eller att han ställer in precis innan för att han inte ''orkar''. Men vi har inte varit tillsammans sålänge ännsålänge, Och egentligen så tror jag inte att han är ointresserad av att träffa mig, det är bara det att han behöver pushas lixom lite..
sådär officielt tillsammans har vi nog varit i tre v skulle jag gissa ;o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Han tar nog det inte lika seriöst som du. Hur länge har ni träffats?

Asså det är lite komplicerat, för vi träffades på kollo.. så vi träffades varje dag i 12 dagar, sen sen dess har det kanske gått ungefär 1,5 månader tror jag.. så det har gått rätt snabbt fram endå.. men under det där 12 dagarna så gjorde man ju allt tillsammans, eftersom man bodde på samma ställe o.s.v 😮


   
SvaraCitera

HonHeterAlice:

men hur många gånger brukar ni träffa era flickvänner/pojkvänner?

Jag träffar min pojkvän i princip varje dag. Har hänt 1 gång de senaste tre veckorna att vi ej setts på en hel dag [crazy]


   
SvaraCitera

HonHeterAlice:

oo, jag fattar att jag inte prioteras i första hand.. men det har hänt några gånger att han kommer typ ca 30 minuter försent, för att han ''mötte några i centrum'' påväg till att träffa mig och så har jag fått vänta lixom >.<

låter inte som att han är så intresserad, men kan bero på:

HonHeterAlice:

Men vi har inte varit tillsammans sålänge ännsålänge, Och egentligen så tror jag inte att han är ointresserad av att träffa mig, det är bara det att han behöver pushas lixom lite..
sådär officielt tillsammans har vi nog varit i tre v skulle jag gissa ;o

Precis ni har inte varit tillsammans så länge. Ge det lite tid så blir det nog bara bättre och bättre [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pendulum:

Precis ni har inte varit tillsammans så länge. Ge det lite tid så blir det nog bara bättre och bättre

Ah, jo det är nog det som behövs 🙂 tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Jag träffar min pojkvän i princip varje dag.

Asså det är så lite jag vill ha det, man behöver inte träffas hela tiden varje dag, men iaf en stund.. nu ibörjan. men nu så bor vi rätt så långt ifrån varandra.. så det går inte riktigt, och jag antar att ni bor nära varandra?[smile]


   
SvaraCitera