Aviseringar
Rensa alla

Pojkvän?


Swork
Ämnesstartare

Hej hej!

Jag är en tjej på 16 år som aldrig haft en pojkvän, eller aldrig haft ett seriöst förhållande.. Eller ett förhållande över huvud taget haha, men nu känner jag att jag är trött på att bara kolla på film, spela Sims och äta nutella.. 

Flera, eller två, har försökt 'haffa' på mig, men jag har en tendens att bli rädd för personer som är intresserade av mig.. Jag är rädd att han ska utnyttja mig, eller att han ska vara en douche och att han bara är ute efter sex.. Och jag vet inte varför 🙁 Jag vet att många killar inte alls är så som jag föreställer mig att killar är. Men nu har jag en fråga till er killar där ute!

Hur ska en tjej bemöta er? Hur ska hon vara? Självklart så kommer jag inte bli någon annan men jag vill kunna utveckla mig själv som person eller hur man nu ska förklara det, jag vill få inspiration om hur en bra flickvän ska vara! För jag är jävligt less på mig själv nu alltså! Häromdagen så skrev en kille till mig på ansiktsboken och så blev jag rädd, (the typical me) och så sa jag att jag hade en pojkvän. 🙁 Haha åhh. Vad ska jag göra? Tips från alla tack!


   
Citera

det är väldigt lätt faktiskt, var bara den du är och gör det som känns rätt för dig. kan den andra inte acceptera dig precis som du är det bara att leta vidare.


   
SvaraCitera

hahahahhaaha hej bästis <3

Swork:

jag är trött på att bara kolla på film, spela Sims och äta nutella.. 


   
SvaraCitera
Swork
Ämnesstartare

? v ?:
det är väldigt lätt faktiskt, var bara den du är och gör det som känns rätt för dig. kan den andra inte acceptera dig precis som du är det bara att leta vidare.

Jo jag vet, men som sagt. Jag blir rädd för personer som är intresserade av mig! Jag är ju mig själv alltid, lite barnslig, lite pinsam och opassande men jag vill bli av med 'rädslan'. 🙁 Och förra veckan så va jag på ett scoutläger där jag blev intresserad av en kille och han blev intresserad av mig. Men sen blev jag rädd och började ignorera honom. Detta är världens största i landsproblem..


   
SvaraCitera
Swork
Ämnesstartare

sicilianmind:
hahahahhaaha hej bästis <3

Hahaha heeeej! Jag visste att jag inte va ensam om det <3


   
SvaraCitera

var dig själv och umgås med hanar i vanliga sociala situationer. det är enda vettiga sättet att lära känna folk. dejtande är krystat och gör bara folk mer obekväma.

sen, det är okej att aktivt leta. det är till och med okej med att vara öppen med det. men att vara desperat är dumt, och att öppet leta efter en pojkvän kommer avskräcka vissa.


   
SvaraCitera
Swork
Ämnesstartare

Leijonsparf:
var dig själv och umgås med hanar i vanliga sociala situationer. det är enda vettiga sättet att lära känna folk. dejtande är krystat och gör bara folk mer obekväma.

sen, det är okej att aktivt leta. det är till och med okej med att vara öppen med det. men att vara desperat är dumt, och att öppet leta efter en pojkvän kommer avskräcka vissa.

Haha jag är inte desperat, och om jag nu lät som om jag vore det så formulerade jag mig fel 😉 Men jag börjar bli orolig nu, för om det fortsätter såhär så kommer det sluta med att jag har 72 katter och att jag bor ensam någonstans i Texas. För jag kan ju i princip inte prata med killar.. Och det är för tidigare 'erfarenheter' av killar.. :/


   
SvaraCitera

Swork:

Haha jag är inte desperat, och om jag nu lät som om jag vore det så formulerade jag mig fel 😉 Men jag börjar bli orolig nu, för om det fortsätter såhär så kommer det sluta med att jag har 72 katter och att jag bor ensam någonstans i Texas. För jag kan ju i princip inte prata med killar.. Och det är för tidigare 'erfarenheter' av killar.. :/

nej, det är inte det jag menar, heller.
vilka erfarenheter?


   
SvaraCitera
Swork
Ämnesstartare

Leijonsparf:

nej, det är inte det jag menar, heller.
vilka erfarenheter?

För att göra en lång historia kort och mindre dramatisk så kan jag säga såhär. När jag va liten fick jag en granne, och han blev min bästa vän. Och sen började han i min klass när jag gick i 6:an och då började han misshandla och mobba mig fram till vi gick i 8:an. Och sedan dess har jag inte kunnat lita på killar för att ena sekunden så är de hur gulliga och bäst som helst sedan, så får dem en att svimma i snön så att man vaknar upp med smärta. Jag kan inte lita på killar längre. För han bevisade för mig att en tjej kan få en bästis av motsatt kön. Men 6-7 år senare så kan de mobba en och få en må sås psykiskt dåligt att man vill begå självmord. Men alla killar är inte likadana. Men det har ingen bevisat och jag vågar inte få det bevisat heller. För jag är rädd.


   
SvaraCitera

Swork:

För att göra en lång historia kort och mindre dramatisk så kan jag säga såhär. När jag va liten fick jag en granne, och han blev min bästa vän. Och sen började han i min klass när jag gick i 6:an och då började han misshandla och mobba mig fram till vi gick i 8:an. Och sedan dess har jag inte kunnat lita på killar för att ena sekunden så är de hur gulliga och bäst som helst sedan, så får dem en att svimma i snön så att man vaknar upp med smärta. Jag kan inte lita på killar längre. För han bevisade för mig att en tjej kan få en bästis av motsatt kön. Men 6-7 år senare så kan de mobba en och få en må sås psykiskt dåligt att man vill begå självmord. Men alla killar är inte likadana. Men det har ingen bevisat och jag vågar inte få det bevisat heller. För jag är rädd.

behöver någon bevisa det, om det nu är så att du inser det själv?


   
SvaraCitera
Swork
Ämnesstartare

Leijonsparf:

behöver någon bevisa det, om det nu är så att du inser det själv?

Jag har fått en bild av killar. En bild, den bilden är att man inte kan lite på någon, speciellt inte killar. Så för att jag ska kunna tro något annat måste någon bevisa det först. 


   
SvaraCitera

Swork:

Jag har fått en bild av killar. En bild, den bilden är att man inte kan lite på någon, speciellt inte killar. Så för att jag ska kunna tro något annat måste någon bevisa det först. 

kan du redogöra för resonemanget som ligger bakom att killar är mindre pålitliga än tjejer? jag menar, du har berättat varför du känner så. men jag undrar om du kan formulera ett argument för varför det är så? kan vara hjälpsamt för att förstå dina egna tankar. även om du bara spekulerar vilt.
är det så att alla tjejer som litar på killar gör fel i det, eller är det så att det är just du som har anledning att inte lita på dem?


   
SvaraCitera

Välj helt enkelt killar som det går att lita på istället. Alla killar är inte svin. Bättre att du är helt säker på vem du dejtar än att du tar första bästa. 🙂


   
SvaraCitera

Swork: 'haffa'

GråterGråter


   
SvaraCitera
Swork
Ämnesstartare

Leijonsparf:

kan du redogöra för resonemanget som ligger bakom att killar är mindre pålitliga än tjejer? jag menar, du har berättat varför du känner så. men jag undrar om du kan formulera ett argument för varför det är så? kan vara hjälpsamt för att förstå dina egna tankar. även om du bara spekulerar vilt.
är det så att alla tjejer som litar på killar gör fel i det, eller är det så att det är just du som har anledning att inte lita på dem?

Jag har inte haft en lika traumatisk upplevelse med en tjej. Men självklart drar jag inte alla killar över en och samma kam men det har fått mig lita mindre på killar. Det är det. Och om du tolkade det som att jag anser tjejer vara mycket bättre, lugnare och att de aldrig skulle göra något sådant, eller värre så tolkade du mig fel. Jag översätter ju bara människor efter mina egna upplevelser. Självklart ska alla kunna lita på alla. Men just JAG har svårare att lita på killar för att en kille gjorde så mot mig. Men om en tjej hade gjort samma sak mot mig hade jag haft det svårare att kunna lita på tjejer. Det är en sak som satt sig i hjärnan bara. Jag vet inte om du har haft något liknande någon gång fast kanske mer i stilen: ''När du va 7 år så ut du leverpastej och sedan så spydde du, och sedan den dagen då du va 7 år. Så har du fått för dig att leverpastej får dig må dåligt.'' Det är en psykisk reaktion. Även om det inte alls stämmer så har du fått för dig det. 


   
SvaraCitera