Aviseringar
Rensa alla

pojkvän som försökte våldta kompisen


Ämnesstartare

sexig_matilda:

fattar inte hur han ens kan ha tänkt tanken på att bli tillsammans med nån vars kompis han har försökt att våldta?

grejen är att han inte visste att vi var kompisar först. sen när jag tog med honom på en fest där hon också var så sa han förlåt till henne och bad henne att inte säga nåt till mig vilket hon nu gjorde några veckor senare. när jag skriver det så ser jag ju hur sjukt det låter men det är ändå svårt att inse. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Människor kan bättra sig. Däremot kanske det vore bra om ni pratade om det - behöver ju inte vara långt, men mer att du säger att du vet om vad som hänt, men att du tror att han är en bättre människa nu. Dina kompisar verkar ju därutöver acceptera ert förhållande, trots det som hänt, så tycker du om honom mycket kan det funka :3.


   
SvaraCitera

Hampie:

så tycker du om honom mycket kan det funka :3.

råder man någon att fortsätta ett förhållande med en person som har uppenbara psykopatiska drag, som hon dessutom är rädd för, så kan man inte vara speciellt smart[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du måste göra slut. Du lever nära en männiksa som inte är frisk och som gjort en hel del saker som inte är okej på något sätt. Gör inte slut för din väns skull utan för din egen. Någonting kan hända dig och du måste likom skydda dig själv.

Det är klart att folk kan förrändras men som jag förstår det så har han också gjort andra saker som inte är så bra.

Gör slut med honom och se till att göra det på ett snyggt sätt, nämn inte din kompis. Hon ska ändå inte vara den slutgiltliga anledningen till att du gör slut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

råder man någon att fortsätta ett förhållande med en person som har uppenbara psykopatiska drag, som hon dessutom är rädd för, så kan man inte vara speciellt smart

Läste mest det första inlägger och skummade de andra. Är man rädd så är det självklart att det inte kommer hålla. Man skall inte vara rädd när man är i ett förhållande med någon.


   
SvaraCitera

Fudga honom i ansiktet när han sover.


   
SvaraCitera

Han verkar inte alls vara en bra person att ha ett förhållande med, men jag vill ju trotts allt tro på att människor kan förändras, men i detta fallet så känns det inte som om det skulle vara fallet.

Har han ett hett temperament så råder jag dig till att göra slut, personer som är så kan vara jätteroliga och uppåt på ett sätt, men dem kan dock vara väldigt våldsbenägna. [n]


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Din kompis ljuger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han verkar ju inte vara den bästa personen att ha ett förhållande med. Hon som han hade försökt våldta hade antagligen exakt samma uppfattning över honom som du har nu. Du bör dumpa honom snarast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Man skall inte vara rädd när man är i ett förhållande med någon.

men grejen är att jag inte är rädd för honom. han har aldrig gjort något med mig. han har frågat om jag vill ha sex med honom och så, men när jag säger nej så låter han det vara.

galenolga:

Har han ett hett temperament så råder jag dig till att göra slut

han har inte hett temperament heller, han är alltid väldigt gullig mot mig.

Hampie:

Dina kompisar verkar ju därutöver acceptera ert förhållande, trots det som hänt, så tycker du om honom mycket kan det funka

jo jag tycker ju om honom väldigt mycket även fast det han HAR gjort skrämmer mig. och det var extremt jobbigt att se min kompis ledsen när hon berättade det här för mig.

men kan en sån kille verkligen ändra sig? han har ett rykte om sig att han är en riktig player men det har vi redan snackat om och han säger att han inte är så längre..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dessutom vet jag inte om jag kommer kunna släppa honom eftersom killen jag känner inte alls är så som min kompis har beskrivit honom som.


   
SvaraCitera

Äh kom igen! Vi vet ju att enligt lagprocesser och domar så har killar alltid minst ett våldtäktsförsök på sej innan det blir allvar.
Jag tycker inte du ska bry dej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HejAmanda:

jo jag tycker ju om honom väldigt mycket även fast det han HAR gjort skrämmer mig. och det var extremt jobbigt att se min kompis ledsen när hon berättade det här för mi

Det är alltid jobbigt att se folk ledsna, tyvärr.

HejAmanda:

men kan en sån kille verkligen ändra sig? han har ett rykte om sig att han är en riktig player men det har vi redan snackat om och han säger att han inte är så längre..

Du får prata med honom om det helt enkelt. Du behöver ju inte berätta vem som berättade det för dig. Klarar du inte av att vara ihop med honom och hela tiden ha det där i baktanke så kanske ni måste bryta upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

.

Sluta upp med att uppmana henne att inte göra slut. 🙁
Sånna där psykopater ska man inte ens försöka samtala med. Har man våldtagit en gång, är man kapabel till att göra det fler gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aeon:

Sluta upp med att uppmana henne att inte göra slut. 🙁

Jag vill inte mana åt något håll. Hon måste ta beslut om vad hon skall göra själv. Jag tänker varken säga 'Stanna kvar' eller 'Gör slut'. Han har inte temprament, han har inte slagit henne och hon är inte rädd fär honom - men han har en läskig historia. Det är vad hon sagt, och hon måste själv väga mellan detta. Det finns inga enkla beslut, det finns inga rätta beslut, världen är inte uppdelad i rätt och fel utan består blott av en sjuhelsikes massa gråzoner.


   
SvaraCitera