Aviseringar
Rensa alla

Pojkvän som lägger sin tid på sin hund istället för på mig


Ämnesstartare

Hej! Jag och min pojkvän har vart tillsammans i cirka ett år, vi har haft många upp och ned gångar, pauser hit och dit men sen ungefär 7-8 månader tillbaka har allt vart perfekt. Jag älskar honom mer nu än någonsin.Iallafall, nyligen så köpte han en hund och den hunden är ganska osäker i sig själv och rädd för det mesta vilket gör att den inte går ihop med min hund som är ganska dominant och tuff i sig. Vi har försökt ett fåtal gånger att släppa dom tillsammans i hundgården och tagit promenader med dom men hans hund klarar verkligen inte av min. Vissa dagar när vi pratar i telefonen så säger han "jag måste lägga på nu jag ska ge min hund vatten (även fast jag vet att det alltid står en skål fylld med vatten i köket och att det bara är att gå och dricka själv)" och ibland när man ringer trycker han upptaget och skriver på sms "jag kan inte prata just nu jag håller på att natta min hund" och "jag myser med min hund". Han verkar tro att hans hund är en bebis som behöver nattas behöver vakt helatiden.Detta gör att vi nästan aldrig kan ses, eller sova över som i vanliga fall har vart en vardagsrutin för oss, inte alltid sova över kanske men iallafall ses. Just nu är en väldigt svår period för mig och jag behöver honom verkligen, jag har försökt prata med honom och förklarat hur jag känner osv men han verkar inte förstå. Vi bor fortfarande hemma hos våra föräldrar men kan tillägga att jag inte tycker om hans familj pga att dom är väldigt falska och riktiga skitsnackare rent ut sagt, så jag undviker att vara hemma hos honom. Har ni något tips? Vad skulle ni gjort? 


   
Citera

Umgås utanför era hem. Att släppa ihop hundarna utan att hans hund är trygg i sig själv låter sedan som en dålig idé. Misstänker du att han använder hunden som ursäkt eller känner att han är dum i huvudet om han inte kan hälla upp vatten och prata i telefon samtidigt så måste du ju säga det till honom. Dock måste du ju förstå att det är ett stort ansvar att ha hund, speciellt en problemhund. 


   
SvaraCitera

Ge honom en hundbok som lär honom att göra hunden mindre rädd. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Umgås utanför era hem. Att släppa ihop hundarna utan att hans hund är trygg i sig själv låter sedan som en dålig idé. Misstänker du att han använder hunden som ursäkt eller känner att han är dum i huvudet om han inte kan hälla upp vatten och prata i telefon samtidigt så måste du ju säga det till honom. Dock måste du ju förstå att det är ett stort ansvar att ha hund, speciellt en problemhund. 

Jag säger alltid till honom som jag tycker och känner och han har alltid lyssnat, men nu när jag försöker prata med honom så verkar han vara med fokuserad på hunden än på att lösa "våra problem". Absolut jag vet att det är ett stort ansvar att ha hund och ja speciellt en problemhund som du säger, och jag vet att det är mycket att göra men jag tycker att han behandlar sin hund som en bebis och istället för att stärka hundens självkänsla är han mer typ "det är så synd om dig" och detta har jag sagt till honom att inte behandla hunden som ett offer för det blir inte bättre utan gör istället övningar med hunden och låt hunden gå emot sina rädslor, på annat sätt kan det inte bli bättre men han säger bara ja och sen behandlar hunden som en bebis eller Aa ett offer, jag förstår inte vad det svåra är att förstå.. 


   
SvaraCitera

Poisonedgirl:

Jag säger alltid till honom som jag tycker och känner och han har alltid lyssnat, men nu när jag försöker prata med honom så verkar han vara med fokuserad på hunden än på att lösa "våra problem". Absolut jag vet att det är ett stort ansvar att ha hund och ja speciellt en problemhund som du säger, och jag vet att det är mycket att göra men jag tycker att han behandlar sin hund som en bebis och istället för att stärka hundens självkänsla är han mer typ "det är så synd om dig" och detta har jag sagt till honom att inte behandla hunden som ett offer för det blir inte bättre utan gör istället övningar med hunden och låt hunden gå emot sina rädslor, på annat sätt kan det inte bli bättre men han säger bara ja och sen behandlar hunden som en bebis eller Aa ett offer, jag förstår inte vad det svåra är att förstå.. 

Ja det är ett dåligt sätt att hantera hundens problem. Vad gäller ert förhållande så verkar han inte så intresserad 🙁


   
SvaraCitera

en hund behöver ju nästan 24 timmars pass, vilket inte många tänker på innan dom skaffar hund


   
SvaraCitera

Låter ju lite som att han mest kommer med bortförklaringar.

Det finns fler karlar här i världen, du kan säkert hitta en bättre 


   
SvaraCitera

handendärnissen:
en hund behöver ju nästan 24 timmars pass, vilket inte många tänker på innan dom skaffar hund

Absolut, men hunden kan leva med att man pratar i telefon med någon annan medan man kelar med den


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Absolut, men hunden kan leva med att man pratar i telefon med någon annan medan man kelar med den

ah...


   
SvaraCitera