Aviseringar
Rensa alla

Pojkvän som mår dåligt


Ämnesstartare

start all over again:

Han måste söka hjälp. Ärligt talat, han måste.

Han säger bara att den enda som behöver veta detta är jag och han behöver ingen annan hjälp. Han säger att jag är elak när jag säger att han nog borde prata med någon annan om det. Alltså han mår ju inte dåligt hela tiden, påstår han iaf, utan det är dåligt i perioder och då räcker det att han kan prata med mig om det säger han. Men jag är rädd att det inte alls bara räcker att prata med mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

headswithroll:

Då lär det vara den sociala biten som fattas?

nja alltså han har ju många vänner ändå som han är med varje vecka. Men det är ju det att han inte har något att göra egentligen.


   
SvaraCitera

hade blivit glad om killen hade kramat om mig och bett mig berätta för att må bättre.


   
SvaraCitera

Cutelicious_babe:

nja alltså han har ju många vänner ändå som han är med varje vecka. Men det är ju det att han inte har något att göra egentligen.

Kan han inte ta reda på det då? Han verkar ju inte vara så lycklig även om han har ett socialt liv. Typ en psykolog.. prata om framtiden, vad som helst. Sätta upp mål!


   
SvaraCitera

Framförallt rensa lite onda tankar. det skulle nog göra gott


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cutelicious_babe:

Alltså han mår ju inte dåligt hela tiden, påstår han iaf, utan det är dåligt i perioder och då räcker det att han kan prata med mig om det säger han. Men jag är rädd att det inte alls bara räcker att prata med mig.

Hur känns det här för dig? Hur jobbigt är det på en skala? Har du berättat för honom hur du verkligen känner dig innerst inne?
För det här handlar inte bara om honom. Det handlar inte bara om den som är deprimerad. Det påverkar ju dig också i allra högsta grad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

start all over again:

Hur känns det här för dig? Hur jobbigt är det på en skala? Har du berättat för honom hur du verkligen känner dig innerst inne?

Det känns väldigt jobbigt och jag tänker på det hela tiden. Jag har berättat för honom och han förstår även att det är jobbigt för mig men han tycker som sagt att jag är dum om jag säger att han behöver riktig hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

headswithroll:

Framförallt rensa lite onda tankar. det skulle nog göra gott

Ja det tror jag. Men som det är nu känns det typ omöjligt att han skulle gå och prata med nån om det här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cutelicious_babe:

Det känns väldigt jobbigt och jag tänker på det hela tiden. Jag har berättat för honom och han förstår även att det är jobbigt för mig men han tycker som sagt att jag är dum om jag säger att han behöver riktig hjälp.

Du säger att han förstår, ändå gör han inte allt i sin makt för att det ska bli bättre. Varför inte TESTA å prata med en psykolog? Det kan ju inte göra någon skada iaf. Tycker han bör göra det, eftersom inget annat verkar funka. Du stöttar honom, han kommer ändå inte ur sin depression. Älskade jag någon skulle jag göra ALLT för att det skulle bli bättre. Jag skulle verkligen göra allt. Jag skulle testa å prata med en psykolog även fast jag inte kände för det, för det KAN ju faktiskt hjälpta. Jag förstår inte varför han inte testar, och det gör nog inte du heller.
Jag kan inte låta bli att tycka att din kille beter sig själviskt. Han är ju inte singel, han lever ju faktiskt ihop med någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är sant allt du säger men det är svårt när han vägrar. Kan ju inte tvinga honom. Jag får se vad som händer den närmsta tiden, hur det utvecklar sig. Om han börjar må sämre och fortfarande inte söker någon hjälp då måste jag nog fundera på om vi verkligen kan va tillsammans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cutelicious_babe:

det är sant allt du säger men det är svårt när han vägrar. Kan ju inte tvinga honom

Nej, du kan inte tvinga honom till någonting, men du kan kräva att bli behandlad med respekt. Om man verkligen respekterar en annan människa, då tycker jag att man söker hjälp om ens mående påverkar denna människa väldigt negativt, och så är det ju i ditt/ert fall. Du säger själv att du tänker på det hela tiden och det känns väldigt jobbigt. Det är tråkigt för det känns inte som att det finns någon respekt över huvud taget i förhållandet[sad] Killen din respekterar inte dig som han håller på, och du respekterar defintivt inte dig själv eftersom du stannar kvar hos honom. Jag säger inte att det är enkelt att gå ifrån den man älskar, det fattar ju vem som helst att det inte är, men vad är ett förhållande värt om det mest bara känns jobbigt hela tiden? Det finns säkert bra stunder också, men den mesta tiden ska inte vara jobbig[n] Isf är det dags att tänka om.

Tro mig när jag säger att jag FÖRSTÅR varför du vill stanna kvar. Du ÄLSKAR honom, jag förstår det. Men det är tusen gånger bättre att vara ensam och lycklig än att vara olycklig i ett förhållande. Nu kanske det känns som en omöjlighet att vara lycklig utan den här killen i ditt liv, men jag tror att du känner dig "fångad" som det är nu. Liksom att du är tvungen att ställa upp för den du älskar (även om det resulterar i att du mår dåligt) Det går upp och ner i alla förhållanden, men det här är ju bara så fel


   
SvaraCitera

Cutelicious_babe, jag tycker du ska upplysa din pojkvän att om han inte bättrar sig/skaffar hjälp snart, så är det nog bäst att ni överväger att bryta ert förhållande.

Som start all over again sa, bättre att vara ensam och lycklig än att vara olycklig i ett förhållande.


   
SvaraCitera

du kan inte göra mer än det du gör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner igen den där situationen väldigt mycket, nu vet jag inte hur deprimerad din pojkvän är.. men min kusin var likadan. han hade inget jobb, satt bara hemma och mådde dåligt.. men problemet låg nog vid att han inte öppnade sig för någon om det hela, inte ens sin flickvän. klart hon märkte att han ibland mådde riktigt dåligt, men han pratade inte om det med någon, utan bar allt inom sig. tyvärr slutade det med att han tog självmord för nu snart två månader sedan. så om din pojkvän nu verkligen mår jättedåligt, tvinga honom att söka hjälp. det är inte bra att hålla allt inom sig. [sad]


   
SvaraCitera