Aviseringar
Rensa alla

Pojkvän sover med tjejbästis


Ämnesstartare

Det är så att min pojkvän har en bästa kompis som råkar vara tjej, men en gång på fyllan sa min pojkvän att han hade vart kär i tjejen då han var mindre.
Iallafall så ska denna bästis nu komma och hälsa på min pojkvän och också bo hos honom, han har sagt att jag får vara med men det vill jag inte, för jag tål inte tjejens sällskap.

Skulle ni tolerera att er pojkvän sov med en tjejkompis/tjejbästis då inte ni var där?

Jag tycker inte om det alls, men samtidigt känner jag att jag inte kan ta ifrån honom hans bästa kompis... Vet inte vad jag ska göra, om det är rätt eller fel. Hjälp.


   
Citera
Ämnesstartare

Jag hade blivit lack.


   
SvaraCitera

Tjejkompisar som har pojkvän har sovit över här några gånger, några gånger i samma säng. Det handlar väl mest om du litar på honom eller ej. Tjejkompisens flickvän blev ju svartsjuk, men ja.

Man måste kunna lita på människor. Dock är det naturligt att vara svartsjuk, men det ligger inte hos din partner utan oftast i att man själv har dålig självkänsla och är rädd för att ens partner inte gillar en utan kanske börjar tycka mer om andra.


   
SvaraCitera

Äh, ta't lugnt. De är med stor sannolikhet ihop.


   
SvaraCitera

skulle inte tycka om det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Det handlar väl mest om du litar på honom eller ej.

Jag tror att jag litar på honom, och att han älskar mig. Jag vill iallafall göra det. Jag vill bara veta att jag inte gör fel som låter hans tjejkompis sova där, vill inte ta en massa skit liksom, uääh. Jag är rädd för mina egna känslor och för min svaghet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mow Skwoz:

Äh, ta't lugnt. De är med stor sannolikhet ihop.

Tack, det känns bättre.


   
SvaraCitera

Hade nog blivit sur, kanske.
Fast om jag övht ens ska överväga ett förhållande med någon så ska jag kunna lita på den personen.


   
SvaraCitera

Låt honom vara med sin 'bästis'.. Om du senare upptäcker att de gjorde mer än vad han sa vet du att han inte är värd att vara med i alla fall.


   
SvaraCitera

ja, jag äger ju inte precis min partner och skulle vilja att denne kände samma sak i så fall.


   
SvaraCitera

Det låter som att de kommer sova i samma säng, men så är det väl ändå inte? Där hade jag satt min gräns, absolut.
Men det är bra att du känner att du inte vill ta ifrån honom det, för han måste ju få göra saker han själv vill, utan att du försöker begränsa honom. Det tror jag är bra.
Men prata om det, prata mycket! Förklara att du kanske känner dig osäker och berätta vad du är rädd för och sådär. Att ni pratar om det kommer avdramatisera allting, och dessutom kommer det ju kännas bättre om han reagerar "rätt". [smile]


   
SvaraCitera

Tycker ej detta är farligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrämd av en vrist:

Tycker ej detta är farligt.

Du menar att jag inte vore oroa mig?


   
SvaraCitera

jonnax:

Du menar att jag inte vore oroa mig?

Ja.


   
SvaraCitera

Jag skulle inte gilla det, men sålänge hon var tvungen att sova på golvet hade jag väl accepterat det.


   
SvaraCitera