Aviseringar
Rensa alla

pojkvännen har ljugit


Ämnesstartare

det är såhär , att jag har varit tillsammans med min pojkvän i drygt ett halvår. Han har sagt till mig att jag är den enda han haft sex med , han sa att han ville "göra det med någon det känns 100 procent rätt med", det har känts väldigt speciellt för mig. Nu har jag fått reda på att han har haft sex med två tjejer innan mig, inte av honom , utan av hans kompis (kompisen trodde att jag redan visste detta) . Blir hur besviken som helst, främst för att han har ljugit om det självklart. Är sur och ledsen på honom och känner ingen vidare lust att prata med honom för tillfället. Reagerar jag konstigt ? Hade ni också blivit besvikna ? 


   
Citera

Det är väl inte bra att ljuga men du får väl fråga varför han gjorde det och därefter tänka över hur du skall reagera.


   
SvaraCitera

Han kanske har ljugit för sin kompis! (detta gör pojkar ibland till sina killkompisar då dem vill vara tuffa, belive me)

Annars kan de vara att han ÖNSKAR att han inte gjort det med ngn innan för det var inte speciellt.

Eller så ljuger vännen du fick reda på det ifrån. pga: avunsjuka, den gillar ngn av er etc etc

ELLLER så är han en idiot o du borde straffa honom.

Men viktigast av allt: PRATA MED HONOM. Det hjälper inte att ignorera ALLS.


   
SvaraCitera

Ey han har säkert spelat för kompisarna att han är macho. 

Om han nu har haft sex med dessa två tjejer innan och säger att du är den första, ta de som en komplimang eftersom han är just "din pojkvän" så sa han iaf inte det bara för att få ligga


   
SvaraCitera

Vad  har det för betydelse?


   
SvaraCitera

Ganon:
Vad  har det för betydelse?

Att man ljuger sådär för sin partner är väl ändå rätt allvarligt?


   
SvaraCitera

tevepro: Att man ljuger sådär för sin partner är väl ändå rätt allvarligt?

Oj va hemskt, önskar nästan att han hade varit otrogen istället... Ärligtalat småshafs inget att bryta ihop över direkt


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam: t för att han har ljugit om det självklart. Är sur och ledsen på honom och känner ingen vidare lust att prata med honom för tillfället. Reagerar jag konstigt ? Hade ni också blivit besvikna ?

Ja men det är meningslöst att ljuga om en sådan sak. Att man ljuger om en trivial sak är inte direkt förtroendeingivande, eller hur?


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Oj va hemskt, önskar nästan att han hade varit otrogen istället... Ärligtalat småshafs inget att bryta ihop över direkt

Eller så inser du att vi människor reagerar olika starkt på olika saker?
Bara för att du tar det med en klackspark att någon inte är ärlig mot dig innebär det inte att jag tar det med en klackspark.


   
SvaraCitera

elinsimonsson: Hade ni också blivit besvikna ?

ja


   
SvaraCitera

tevepro: Ja men det är meningslöst att ljuga om en sådan sak. Att man ljuger om en trivial sak är inte direkt förtroendeingivande, eller hur?

Tjej känner sig otrygg eftersom det är hennes första gång, killen gillar henne nog till att bli hennes pojkvän och släpper en vitlögn för att hon ska må bättre. Låter mer som en snäll grej och han har säkert helt glömt bort det(Nu vet jag ju inte hur länge dom varit tillsammans)

Xisco: Eller så inser du att vi människor reagerar olika starkt på olika saker?
Bara för att du tar det med en klackspark att någon inte är ärlig mot dig innebär det inte att jag tar det med en klackspark.

Ja men bara för att folk reagerar olika betyder inte att dom är helt bortom en röst "VAFAN DET KUNDE HA VARIT SÅ MYCKET VÄRRE" Sen så tror jag inte på den här "Men han ljög för att jag är helt ärlig"    Som House i serien House MD säger : Everybody lies Om man inte kan ta ett snack med sin partner öga mot öga behöver man inte ha ett förhållande öhvt


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Ja men bara för att folk reagerar olika betyder inte att dom är helt bortom en röst "VAFAN DET KUNDE HA VARIT SÅ MYCKET VÄRRE" Sen så tror jag inte på den här "Men han ljög för att jag är helt ärlig"    Som House i serien House MD säger : Everybody lies Om man inte kan ta ett snack med sin partner öga mot öga behöver man inte ha ett förhållande öhvt

Om du ska se livet på ett så enkelt sätt, så visst, men funkar inte riktigt så hela tiden.


   
SvaraCitera

tevepro:

Att man ljuger sådär för sin partner är väl ändå rätt allvarligt?

Minns att det var en liknande tråd fast omvänt för ett tag sedan. Då var det tjejen som hade ljugit för sin kille om hur många hon hade legat med och inte bara en gång, utan flera gånger. Då tog dock alla tjejens parti och tyckte att killen var en idiot etc etc. Säger ju en hel del om hur konsekventa folk är.


   
SvaraCitera

Att han legat med andra är ju i sig helt irrelevant så länge det var innan ni blev ihop, men om jag var du hade jag konfronterat honom med att jag vet att han ljugit och fråga varför han gör det.


   
SvaraCitera

Någon  har han ljugit för iaf. Det kan ju vara så att han talar sanning till dig. Jag skulle snarare oroa mig för sjukdomar om jag vore du.


   
SvaraCitera