Aviseringar
Rensa alla

Pokémon 4th gen


zIGGE

Speltidning:

Om man prata med tjejen i mitten kassan på bottenvåningen kan man få reda på sin friend kod.

Jag har redan fått min pad pal genom att prata med henne, men för att kunna ge dig min kod för att trada pokemons över internet måste jag koppla upp mig till nintendo wfc. måste jag visa dig en bild för att du ska tro mig?


   
SvaraCitera

En sådan roande tråd. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Läser du dåligt eller

Nej. Du sa att du inte visste hur du skulle få reda på din kod, och om man pratar med henne så säger hon den till dig.

zIGGE:

måste jag in på nintendo WFC (deras online tjänst) först och registrera mig, eller något [tard]

Jag behövde inte registrera mig eller göra någonting krånligt, men ja du måste naturligtvis ha internet åtkomst på din DS.

Säger du att du inte vet hur du ska göra för att koppla upp dig mot internet? Eller har du något annat problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

för att kunna ge dig min kod för att trada pokemons över internet måste jag koppla upp mig till nintendo wfc.

Gå in på "Nintendo WFC Settings" sen välj "Nintendo Wi-Fi Connection Settings" välj "Connection 1" sen "Search for an Access point" då kommer den leta reda på alla routers du kan nå. Sedan väljer du din router. Nu borde det funka utan problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om detta blir av, säg till om du vill ha något särskilt item. Kan ge dom 1 var att hålla som du kan ta ifrån dom innan vi byter tillbaka dom. Vad som helst.


   
SvaraCitera
zIGGE

Speltidning:

Gå in på "Nintendo WFC Settings" sen välj "Nintendo Wi-Fi Connection Settings" välj "Connection 1" sen "Search for an Access point" då kommer den leta reda på alla routers du kan nå.

Har ingen [tard]


   
SvaraCitera
zIGGE

zIGGE:

Har ingen

skojja

Speltidning:

Om detta blir av

Gör det nu, brb >.o


   
SvaraCitera
zIGGE

Speltidning:

"Nintendo WFC Settings"

HAHAHAHA det ligger ju i menyn där man väljer den enda sparfilen man kan ha, omg


   
SvaraCitera

Pokeymanz serious business [mad]


   
SvaraCitera
zIGGE

Speltidning:

n "Search for an Access point"

Ok, måste ändra kryptering till WEP för att det ska fungera, min DS stöder inte WPA.


   
SvaraCitera
zIGGE

zIGGE:

Ok, måste ändra kryptering till WEP för att det ska fungera, min DS stöder inte WPA.

Men fan då kopplar min ps3 ur sig. Skit DS, min bror har en lite, kanske den stöder wpa, checking...


   
SvaraCitera
zIGGE

zIGGE:

kanske den stöder wpa

blir lite irriterad.

Speltidning:

Om detta blir av

done, nudå?

Speltidning:

säg till om du vill ha något särskilt item

ta några bra (har ingen koll)

Speltidning:

u kan ta ifrån dom innan vi byter tillbaka dom

Först ska vi ha en fight! (vet inte vilka pokemon jag har [tard])


   
SvaraCitera
zIGGE

Speltidning:

Trodde du hade försvunnit

Är ~connected och väntar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Är ~connected och väntar

Oj har inte kollat till tråden, ok jag startar mitt DS nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Är ~connected och väntar

Vad är din friend code så jag kan lägga till dig? gav dom varsin Master ball förresten.


   
SvaraCitera