Aviseringar
Rensa alla

Pokémon X och Y!


Ämnesstartare

Image

Pokémon generation nr. 6 utanonserades idag och är dom första "riktiga" Pokémon äventyren som är i 3D. För mig är detta ännu en punkt på listan att jag måste skaffa 3DS [sad] Det ser så sjukt mysigt ut, man har ju liksom längtat hela livet på att spela ett redigt Pokémonäventyr i 3D och nu är det dags.

Men som alla vet består Pokémon av många saker: kärlek, vänskapsband som är så starka att de knappt kan brytas, äventyr... men även utav val.

Och en av de tidigaste valen du gör i ditt äventyr är ju, vem skall vara din första Pokémon att följa med på ditt äventyr? För mig är detta val oerhört viktigt då jag alltid har med mig min startpokemon spelet ut.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

Froakie (Du röstade på detta alternativ)

Gillar nog den mest. Fennekin hade varit nice om det inte var för luddet i öronen [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

Fennekin (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

Fennekin (Du röstade på detta alternativ)

Stilfullt söt. Vill se utvecklingarna.


   
SvaraCitera

Chi Huang Ti:

Fennekin (Du röstade på detta alternativ)

Skulle jag ha valt, men jag har inget 3DS.

De andra två var fula (som de flesta från de nya generationerna av Pokémon tenderar att vara).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

Chespin (Du röstade på detta alternativ)

mest oväntad gulligast
den i mitten ser ba konsti ut
o den till höger är för typisk


   
SvaraCitera
Åtta

Chi Huang Ti:

Froakie (Du röstade på detta alternativ)

Väljer alltid vattenstartern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

Froakie (Du röstade på detta alternativ)

grodan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

De andra två var fula (som de flesta från de nya generationerna av Pokémon tenderar att vara).

Har du ens spelat några av de nya spelen? [no-no] Det där tankesättet verkar nämligen endast finnas åt folk som la ner Pokémon för flera år sedan och nu tycker att dom nya Pokémonen är "dumma".

Dock medger jag att många av de nya har helt idotiskt design (typ den som ser ut som en glass) men det hade j många av de gamla också (typ Jynx, Muk etc).


   
SvaraCitera
Åtta

Älskar hans uttal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Väljer alltid vattenstartern.

Jag med! Dom är alltid coolast. Speciellt Piplup:
Image

Man vill typ inte att den skall utvecklas för den är så fin :'(

Hjärtlös:

grodan

Great minds think alike! Reagerade du också på att det ser typ ut som att den gör "poppar-posen"?
Image

Som Göran Persson gör ibland.

oatsreuvaue:

mest oväntad gulligast

Blev väldigt förvirrad av den [sad] Är det en bäver utklädd till groda och varför är tassarna så konstiga? [chocked] Gillar den dock på något sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

Blev väldigt förvirrad av den Är det en bäver utklädd till groda och varför är tassarna så konstiga?

det är ju därför den är bra!! : D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Älskar hans uttal.

Haha ja [love] Önskar dock att han hade genomgått en ännu mer utförlig historielektion, typ pratat mer om legendariska Pokémon:en i guld/silver och deras backstory pga den äger och är intressant [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

Great minds think alike! Reagerade du också på att det ser typ ut som att den gör "poppar-posen"?

mina ögon drogs till den direkt så antagligen
tänker inte längre bara ser såna saker [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

det är ju därför den är bra!! : D

Sant! Undrar hur det blir när den utvecklas, om den blir mer bäver eller mer groda [sad]


   
SvaraCitera