Aviseringar
Rensa alla

Poliscykel


Ämnesstartare

Jag när för närvarande en idé som går ut på att alla samhällets medborgare utbildas till och någon gång ibland är poliser. Detta skulle teoretiskt göra arbetet mer transparent samtidigt som "kårandan" skulle utvidgas till alla i samhället snarare än bara polisen, vilket helt enkelt skulle öka samhällssolidariteten. Dessutom skulle kåren som sådan bli mer varierad och mångfacetterad då den inte bara skulle fyllas av den typ av människor som generellt söker sig till polisyrket, utan människor av alla slag.

Diskutera.


   
Citera
Ämnesstartare

fuckdapoliz

nämen de är väl en bra ideeeee


   
SvaraCitera
mynona

Ja det låter spontant som en bra idé: på så vis skulle alla kunna öva upp sitt civilkurage och kunskap om lagen, och denna lag skulle också i längden kunna formas och anpassas och därmed få mer stöd av allmänheten och glappet som ofta finns mellan allmänhet och polis och lag skulle potentiellt kunna minska - om det fungerar som det skulle kunna göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter najs, känns som att krimminalitet skulke minska och fler skulle känna sig delaktig i samhället.
men folk som jag skulle inte orka gå utbildningen o jobba bara ibland om det är hela utbildningen. Någon som inte alls är intresserad kanske inte bryr sig när det är hns jobbdag.

Försvaret är väl typ så fast frivilligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm, för folk som blir tvingade att utföra ett arbete är kända för att engagera sig och göra ett bra jobb. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej. 

Bort med alla tvångsutbildningar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim: Försvaret är väl typ så fast frivilligt?

Fast en polisskola skulle ju kunna inkorporeras i den generella undervisningen. Rätt rimligt att alla får lära sig att försvara sig själva och varandra.

Panda: Mm, för folk som blir tvingade att utföra ett arbete är kända för att engagera sig och göra ett bra jobb.

Är normen att polisplikt ingår skulle förmodligen inte särskilt många motsätta sig. Arbete är inte direkt frivilligt ö.h.t.

S3ON: Bort med alla tvångsutbildningar.

All utbildning alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Fast en polisskola skulle ju kunna inkorporeras i den generella undervisningen. Rätt rimligt att alla får lära sig att försvara sig själva och varandra.
Är normen att polisplikt ingår skulle förmodligen inte särskilt många motsätta sig. Arbete är inte direkt frivilligt ö.h.t.
All utbildning alltså.

Nej. Alla som vill utbilda sig skall ha rätten att göra det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Nej. Alla som vill utbilda sig skall ha rätten att göra det.

Grundläggande utbildning är under tvång. Jag har inte en djävla aning om vad du svarade på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Grundläggande utbildning är under tvång. Jag har inte en djävla aning om vad du svarade på.

Ingen utbildning skall ske under tvång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Ingen utbildning skall ske under tvång.

Nej, jag har uppfattat att du tycker det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan ni föreställa er s3ons ilska när brevet om att hans unge kallas till första klass kommer?!!
Då lär vi behöva dessa poliser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Dessutom skulle kåren som sådan bli mer varierad och mångfacetterad då den inte bara skulle fyllas av den typ av människor som generellt söker sig till polisyrket, utan människor av alla slag.

Specifikation: Det finns ett inherent problem med polisyrket som grundar sig i vad jag just nu kallar för kollektiva traits. Detta innebär att oavsett rådande samhällsmentalitet återfinner vi relationellt vissa personlighetstyper på vissa samhällspositioner. Det är väl magstarkt att slänga sig med "ACAB", men det ligger ett korn av sanning i detta hatfyllda, men ändock uppgivna uttryck. Det är generellt inte intellektuella revolutionärer som söker sig till polisen, utan människor som gillar kontroll och ordning samt är beredda att ta till våld för att uppnå det, vilket effektivt placerar dem långt ut på högerkanten. Detta leder till alienation, polarisering och stagnation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Kan ni föreställa er s3ons ilska när brevet om att hans unge kallas till första klass kommer?!!
Då lär vi behöva dessa poliser.

Ilskan om min unge ej har i intresse att börja första klass, ja. Men de flesta barn ser ju fram emot att börja skolan så att de kan lära sig att läsa och skriva, det gjorde jag också. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: kontroll och ordning samt är beredda att ta till våld för att uppnå det

Är det inte lite detta polisyrket handlar om då? Hade det slutat bra att tvinga anarkister och småtjuvar att vara poliser?


   
SvaraCitera