Aviseringar
Rensa alla

🙁 poliseen!


Ämnesstartare

Hej, jag har ett litet problem här nu va :):)!!!
jag var o drack med 2 av mina kompisar och min flickvän en kväll för ett tag sen. Min flickvän drack dock inget :P.
Efter ett tag stack en av kompisarna hem. Efter det stod jag och snackade med min flickvän etc etc... utan att ha koll på annat. Och sen så märker vi att den andra kompisen har druckit rätt så för mycket. Sen sa vi att vi skulle dra bara.

Nästa dag fick vi reda på att hon var på sjukhuset :S och att hon sagt att jag och den andra kompisen supit henne full. Så hennes pappa anmälde ju såklart det.

Kan jag och min kompis få något straff för det här? Det var ju inte vi som tvingade i henne drickan eller nåt. Hon var med och betalade drickan till och med. Eller jag betalade langaren medans dem stod precis bakom mig. Då räknas det väl inte som langning av mig eller ? Vill gärna veta så jag vet om jag ska oroa mig eller inte... Polisförhör nu på måndag 🙁


   
Citera
Ämnesetiketter

säg sanningen bara. och det är onödigt att oroa sig.


   
SvaraCitera

nustylerz:

Vill gärna veta så jag vet om jag ska oroa mig eller inte..

Hur gammal är du och hur gammal är hon i fråga?


   
SvaraCitera

Håll din mun stängd och be en moderator radera den här tråden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hon e 15, jag var 16 😛

varför radera ? langaren kommer ju ändå åka fast.. kommer ju säga numret till polisen såklart 😀


   
SvaraCitera

nustylerz:

hon e 15, jag var 16 😛

eftersom du själv är minderårig tvivlar jag på att polisen kommer ta in dig för något brott men däremot är de nog intresserade av dig för att få fast han som du köpt sprit av så den personen kommer nog åka dit för det rejält.
om du samarbetar och visar på ånger för vad du "gjort" mot henne så blir det nog inga påföljder.
även om du går in och är iskall händer nog inget iofs...

förhör med polisen sker inte endast för misstänkta för brott vet du, deras angelägenhet med att förhöra dig kanske är av oskyldig natur och de vill höra din sida av historien så var du glad för det istället för att du blir ivägsläpad á la gestapo


   
SvaraCitera

Om hon säger att ni söp henne full och ni är två som säger motsatsen så är det väl dumt att anmäla er..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tackar tackar för ett seriöst svar :).
Ja, man får väl hoppas att det blir så. Är förövrigt vän med den personen som sa det igen.

Om dem ska få fast langaren då ? Kommer man få sitta i rätten eller nånting sånt ? XD!
Är fortfarande lite nervös då min pappa skrämde mig lite med att jag kanske inte kommer få körkort när jag e 18 o sånt.


   
SvaraCitera

nustylerz:

Om dem ska få fast langaren då ?

Om polisen frågar så kan du säga vad du vill, en "kompis" tex, dom kan inte tvinga dig berätta något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är hon som inte vågar säga till sin pappa att hon ljög om vad som hände (tror jag). 🙂

Jag vill berätta langarnumret då det logiskt sett borde göra att dem blir lite "snällare" om allt annat.


   
SvaraCitera

nustylerz:

Jag vill berätta langarnumret då det logiskt sett borde göra att dem blir lite "snällare" om allt annat.

Gör inte det, personen gjorde er en tjänst och fixade alkohol till er. Polisen kommer inte göra dig något.


   
SvaraCitera

nustylerz:

Om dem ska få fast langaren då ?

¨Vill du att de ska få fast langaren?
han gjorde dig en tjänst och tog en risk för dig, visst för egen vinning men ändå...om du säljer ut honom så får du inte tag i sprit nästa gång

nustylerz:

Kommer man få sitta i rätten eller nånting sånt ? XD!

Även om det gör det så kan de inte tvinga dig att vittna
och som macktorsken sade så kommer inte polisen göra något för dig, du är inte tvingad att samarbeta med dem utan du kan bara berätta din historia om hur det gick till och lämna det så.
Deras intresse är troligtvis han som sålde spriten till er och inte just dig

nustylerz:

Är fortfarande lite nervös då min pappa skrämde mig lite med att jag kanske inte kommer få körkort när jag e 18 o sånt.

Tvivelaktigt att något sådant skulle hända eftersom det inte verkar som om du är anhållen för något men du kan ju alltid fråga dem om du är misstänkt för något när du väl är där så får du nog svar.
Var inte alltför defensiv bara, det gör dem bara fientliga och även om de inte har rätt till något kan polisen göra livet surt för dig


   
SvaraCitera

nustylerz:

varför radera ? langaren kommer ju ändå åka fast.. kommer ju säga numret till polisen såklart 😀

Det är sånna som du som skapar hat på internet.

Visst, du sätter dit en kille som bryter mot en lag som jag faktiskt inte har så mycket problem med, men du är lika jävla sämst (om inte sämre nu) för att du köper från hen och stöttar hens business, att du sen följer upp det med att gola ut hen gör dig till en person som jag nog skulle titta i ögonen och långsamt skaka huvudet åt.

Varför ska hen ta skiten för att du är dålig?

PINSAMT DAGENS UNGDOM, PINSAMT.


   
SvaraCitera