Aviseringar
Rensa alla

Polisen alkohol


Hayge
Ämnesstartare

Idag var jag ute och gick med några polare i centrum vid typ 20:00, jag hade en flaska whisky i en påse. Precis utanför centrum så kommer polisen upp bakom oss och vill titta i påsen, jag säger "Visst" eftersom att jag inte kände för att ljuga för dem. De tar upp flaskan och tar bort mig en bit från mina polare och säger typ "Vi ska avverka flaskan, du är inte skyldig till något brott men du är vittne i ett lagningsmål. eftersom att jag inte har fyllt arton än, (3 veckor) så ringde de hem till farsan och morsan och berättade vad som hade hänt. Har aldrig blivit tagen av polisen förut så jag är orolig. kommer de att ta upp typ socialen eller nåt? vad kommer att hända?


   
Citera
Ämnesetiketter

Hayge:

eftersom att jag inte har fyllt arton än, (3 veckor)

Hayge:

Hayge P16

[confused]


   
SvaraCitera

Hayge:

vad kommer att hända?

Har inte vart med om det själv men en kompis har. Hon hade en kasse med massor av alkohol. Polisen sa att de skulle skicka ett brev hem som skulle komma efter ett par dagar. Hon fick brevet några månader senare och inget mer hände.


   
SvaraCitera

Ojoj sånna här grova brott kan ge sluten ungdomsvård i upp till 7 år.


   
SvaraCitera
Hayge
Ämnesstartare

Capture:

[confused]

Har inte rätt ålder inskriven nej


   
SvaraCitera
Hayge
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Ojoj sånna här grova brott kan ge sluten ungdomsvård i upp till 7 år.

Haha tattare xD


   
SvaraCitera

Du måste va 20 för att bära sprit på offentlig plats, eller förtära det på offentlig plats. Många kommuner har egna regler som säger att förtäring av alkohol är förbjuden oavsett ålder på offentlig plats.

Dom kommer inte ta upp det med socialen eftersom du inte begått något grovt brott, inget brott alls.

Polisfan tog mig med en platta öl på axeln i somras. 24 jävla öl ut i dagvattensystemet. SURT! Dom ringde hem men ingen svara så jag fick gå


   
SvaraCitera

är jag inte helt ute och cyklar så kan man bli av med lämplighetsintyget.


   
SvaraCitera

dämpum


   
SvaraCitera

CarlStenqvist:

är jag inte helt ute och cyklar så kan man bli av med lämplighetsintyget.

Det är om man har alkoholproblem, påträffas skitfull och går under lagen LOB fler gånger i sträck, lagen om omhändertagande av berusad person, om man helt enkelt inte kan ta hand om sig själv för att man är så full. inte för att man blir vittne till lagningsmål


   
SvaraCitera

Floppsen:

lagningsmål

vad fan betyder det igentligen?
men jo det stämmer det andra du skrev. jag har fått hem ett sånt brev en gång:P inte kul


   
SvaraCitera

Floppsen:

lagningsmål

vad fan betyder det igentligen?
men jo det stämmer det andra du skrev. jag har fått hem ett sånt brev en gång:P inte kul


   
SvaraCitera

lasseboy87:

n?

Förkortning för: Brottsmål gällande olaglig langning. langningsmål ska det stå [no-no]


   
SvaraCitera

lär inte hända något


   
SvaraCitera

Floppsen:

Förkortning för: Brottsmål gällande olaglig langning. langningsmål ska det stå [no-no]

ahh okej! men dom förväntar väll sig inte att han ska tjalla?


   
SvaraCitera