Aviseringar
Rensa alla

Polisen: Rastafärger kan tyda på cannabisrökning


Ämnesstartare

Det här är så jävla dumt.

Varför varnar ni för klotterpennor?
– Det är inte helt ovanligt att man röker cannabis i miljöer där det förekommer klotter. Poliser som arbetar mycket med narkotika drar den erfarenheten, säger Lennart Paulsson, närpolischef Globen.

Vad har ni för belägg för det?
– Vi kan inte basera det på en faktisk undersökning, att det skulle vara så svart på vitt, men det är något vi tycker att man ska vara uppmärksam på.

Och rastafärger?
– Bland de som röker cannabis är det inte heller ovanligt att man har attribut med rastafärgerna. Som förälder ska man vara uppmärksam och ställa frågor om det.


   
Citera
Ämnesstartare

lol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte vilket alternativ som står för "det ligger nånting i det men det är ju inget som man ska ta som sanning"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Vet inte vilket alternativ som står för "det ligger nånting i det men det är ju inget som man ska ta som sanning"

"Naa worry bout it" ligger nog närmast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dem är smarta på polisen som hittar dem sambanden. hoppas de kan fånga brottslingarna snabbare nu åh mer effektivt, så ingen håller på med droger de är ju olagligt å farligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahah såg det där och min tanke var, "Snacka om att de stressar upp en massa föräldrar i onödan nu"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade svårt att inte garva när jag läste det där, men det kan ju ligga lite lite i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är lite som om Socialstyrelsen skulle gå ut med varningen "Klär din tonåring sig i svart? Då är risken stor att hen skär sig!".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

"Naa worry bout it" ligger nog närmast.

Okay, då tar jag det!

Känns lite fånigt överlag, men om man säger såhär, utifårn min högstadieskola så var det det folket som höll på och "lekte rhasta" som senare började med det med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Det är lite som om Socialstyrelsen skulle gå ut med varningen "Klär din tonåring sig i svart? Då är risken stor att hen skär sig!".

Bra tips faktiskt hoppas dem kommer säga den varningen snart!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är kul med folk som ska hålla på och röka hasch men ändå inte fattar att det inte är bra att göra det medans man ser ut som en pundare. Skippa mjukisarna och luvan. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

Tycker det är kul med folk som ska hålla på och röka hasch men ändå inte fattar att det inte är bra att göra det medans man ser ut som en pundare. Skippa mjukisarna och luvan. [crazy]

Iallefall bra att dem på Polisen har börjat och sätt de nu 🙂 Så dem kan äntligen få tag på dem som håller på med knarket å stoppa de för de är inte alls bra, alltså jag menar de med rasta färger å se sambanden som Polisen har hittat. Kan även va att dem har en speciell luckt som dem fått från droger å de kan sitta i kläderna. Jag borde bli Polis har så många bra knep att få tag i brottslingar speciellt drog knarkare missbrukare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

droger å de kan sitta i kläderna. Jag borde bli Polis har så många bra knep att få tag i brottslingar speciellt drog knarkare missbrukare.

låt oss va fan anars kommer du få problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Naa worry bout it (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

låt oss va fan anars kommer du få problem

Aha så du är en av dem! Det ska jag säga till Polisen, ingen kommer undan med att ta droger fattar du inte själv att det är livsfarligt?


   
SvaraCitera