Aviseringar
Rensa alla

Polisens bemötande av ungdomar


Kudhos

Nä. Alla har varit fina och trevliga.


   
SvaraCitera
pimpim
Ämnesstartare

NiklasW:
Tror det har att göra med vilken inställning man själv har. Folk som gnäller över polisen har troligtvis själva begått kriminella handlingar.

Jag har inte riktigt samma uppfattning utifrån vad jag har hört. Många gånger har det handlat om drogtester på personer som inte har tagit droger. Självklart förstår man att de måste testa en person som de misstänker vara drogpåverkad, men som polis bör man tänka på vad man säger och hur man säger det.


   
SvaraCitera
pimpim
Ämnesstartare

dinkompis:

otrevliga och arga. man får inte intrycket att de är på ens sida

Förstår, det är vad jag ofta har hört också. 


   
SvaraCitera

NiklasW:
Tror det har att göra med vilken inställning man själv har. Folk som gnäller över polisen har troligtvis själva begått kriminella handlingar.

Haha mja, hinner de dra en PL13 på en så gör man väl det antar jag, det är ungefär som när vi mods hänvisar till regel 11 här på UM.  Annars är det i typ nio fall av tio jag hållit mig på rätt sida av lagen när jag fått en teleskopbatong över mig eller blivit omkullriden av polishäst. Typ vid fackliga stridsåtgärder, där polisen har en tendens att välja sida lite väl tidigt. 


   
SvaraCitera

pimpim:

Förstår, det är vad jag ofta har hört också. 

det hör till att se polisen som ett hot om man är invandrare


   
SvaraCitera

pimpim:

Varför tyckte ni att bemötandet var dåligt?

Onödigt våldsamt 


   
SvaraCitera

dinkompis:

det hör till att se polisen som ett hot om man är invandrare

eller om man knarkar. folk brukar svara "men knarka inte då" men det är sjukt efterblivet.


   
SvaraCitera

blir nojjig så fort jag ser deras bilar..


   
SvaraCitera

pimpim: Nej


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Aldrig blivit dåligt bemöt. Även om jag tyckte det en gång, fast i efterhand är det ingen tvekan om att dem gjorde rätt och jag var dum i huvudet.


   
SvaraCitera

Helt ok med tanke på omständigheterna.


   
SvaraCitera
pimpim
Ämnesstartare

dinkompis:

det hör till att se polisen som ett hot om man är invandrare

Det där är faktiskt intressant, och sjukt att det ska vara så. Lyssnade på en podd här om dagen om polisen i förorten och rasism inom polisen. Enligt podden kan man inte ens känna sig säker som polis bland sina kollegor om man har utländsk bakgrund.


   
SvaraCitera

pimpim:

Det där är faktiskt intressant, och sjukt att det ska vara så. Lyssnade på en podd här om dagen om polisen i förorten och rasism inom polisen. Enligt podden kan man inte ens känna sig säker som polis bland sina kollegor om man har utländsk bakgrund.

hävdar inte att alla poliser är rasister. men det är ju en fördom man har om dem


   
SvaraCitera
pimpim
Ämnesstartare

christover_bandy:

eller om man knarkar. folk brukar svara "men knarka inte då" men det är sjukt efterblivet.

Eftersom man det är olagligt att knarka så gör de ju sitt jobb. Men sen betyder inte det att de ska ha ett dåligt bemötande för det. 


   
SvaraCitera

pimpim:

Eftersom man det är olagligt att knarka så gör de ju sitt jobb. Men sen betyder inte det att de ska ha ett dåligt bemötande för det. 

asså sorry men "det är mitt jobb" är ingen ursäkt för att oskäligen frihetsberöva någon


   
SvaraCitera