Aviseringar
Rensa alla

Polisman vill stoppa invandring och säger vad de flesta tänker


Ämnesstartare

http://www.ekuriren.se/link.php?id=753329

Passa även på att läsa alla de kommentarerna som är lämnade under artikeln, det är klart och tydligt vad de flesta tycker i denna fråga.

"Eskilstuna ska inte ta emot fler flyktingar"
- Eskilstuna ska inte ta emot fler flyktingar då vi inte kan ta hand om dem som redan finns. Att säga så är en stor risk för mig som polisman eftersom jag lägger mig i politik. Men det är en åsikt jag tänker framföra på ett möte med politiker den 11 november.

Den dagen sammanträder socialberedningen, där 16 personer från samtliga partier representeras, i Stadshusets sessions- sal. Kommunpolisen Thomas Bergqvist är specialinbjuden. Han har laddat upp med argument inför mötet och delar av dessa redogjorde han för på lördagen i Skiftinge som föredragshållare hos Kurdiska unionen.

- Fast när jag säger så tycker kolleger att jag är rasistisk.

Ingen invändning
Därför kastade Thomas Bergqvist ut frågan om någon bland de närvarande 30-talet i Palatzet tyckte samma sak. Någon invändning kom nu inte, alla tycktes hålla med i sak.

- I sammanhanget bör dock framgå att detta är synpunkter invandrare själva framfört till mig och som jag blivit färgad av och nu tänker vidarebefordra. Klass efter klass på svenska för invandrare har samma uppfattning. Det räcker som kommentar.

Vi försökte få Thomas Bergqvist att vidareutveckla åsikten men uttryckte önskan att inte längre medverka och helst slippa publicitet.


   
Citera

Jonte6:

Passa även på att läsa alla de kommentarerna som är lämnade under artikeln, det är klart och tydligt vad de flesta tycker i denna fråga.

Kanske för att den vid det här laget spridits på nordisk, ungsvensk, ledung, flashback PI och alla andra nasseforum i Sverige? [wink]

Fast visst, det finns ju såklart många vanliga eskilstunabor som också tycker så, det är ju ingen extrem åsikt. Jag tycker att man får tycka så om man vill, även om man är polis. Det finns ju många poliser som har fascistiska, extrema åsikter på riktigt (alltså inte bara "jag tycker inte eskilstuna borde ta emot fler invandrare då vi inte kan ta hand om de som redan är här") men det skulle de ju aldrig säga offentligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KarlMarx:

Kanske för att den vid det här laget spridits på nordisk, ungsvensk, ledung, flashback PI och alla andra nasseforum i Sverige?

ungsvensk är ett Sverigedemokratiskt forum, och långt ifrån ett nazistiskt forum. Jag tycker det är dags för folk på vänsterkanten att sluta anklaga Sverigedemokrater för nazister, sure, jag förstår ju att det är en taktik från er sida att skrämma upp vanligt folk och måla upp en bild av Sverigedemokraterna som inte är sann. Men någon måtta får det vara, om man har någon som helst insikt i SD förstår man snabbt att det handlar om vanligt folk, alltifrån pensionärer till arbetare som har fullt sunda åsikter (många gamla socialdemokrater för övrigt) som tycker att invandringen har gått för långt. Det är ingen extrem åsikt det heller.

För övrigt har jag inga direkta inlägg mot ditt inlägg. Håller med om att det är ingen extrem åsikt, och att man ska ha rätt tycka så, samt att det självklart finns poliser med extrema åsikter (åt båda hållen).


   
SvaraCitera

Jonte6:

Jag tycker det är dags för folk på vänsterkanten att sluta anklaga Sverigedemokrater för nazister

Jag vet, och egentligen så är ju inte nordisk, ledung eller flashback PI nasseforum heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fine alla människor kan inte bo i Sverige jag håller med om det. men det skulle bli väldans mysigt[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helt otroligt att det här ens blir en tråd...
Ska fan börja starta 30 trådar om dagen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asdor:

Ska fan börja starta 30 trådar om dagen.

varför ska du det?[censur]


   
SvaraCitera

Jonte6:

ungsvensk är ett Sverigedemokratiskt forum, och långt ifrån ett nazistiskt forum. Jag tycker det är dags för folk på vänsterkanten att sluta anklaga Sverigedemokrater för nazister

SOVJET VAR KOMMUNISTISK OCH ALLA KOMMUNISTER ÄR STALINISTER!!!!11111111 [cry][cry][cry][cry]


   
SvaraCitera

asdor:

Helt otroligt att det här ens blir en tråd...
Ska fan börja starta 30 trådar om dagen...

xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KarlMarx:

Jag vet, och egentligen så är ju inte nordisk, ledung eller flashback PI nasseforum heller.

Nordisk känner jag inte till, inte ledung heller. Flashback vet jag har folk med väldigt olika åsikter. En del är väldigt extrema i sin tro där.
Det jag ville säga var att ungsvensk inte är ett nazistiskt eller för den delen rasistiskt forum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonte6:

Flashback

där hänger det troligtvis betydligt mkt mer vänster pack än höger pack kan jag garrantera 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asdor:

Helt otroligt att det här ens blir en tråd...

Du tyckte uppenbarligen denna tråd var intressant nog för att bemöda dig att skriva ett inlägg....


   
SvaraCitera

Jonte6:

Du tyckte uppenbarligen denna tråd var intressant nog för att bemöda dig att skriva ett inlägg....

Tror nog mer det var för att se vad du har för dumheter att komma med den här gången... [rolleyes]


   
SvaraCitera

edit.. hittat..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonte6:

Du tyckte uppenbarligen denna tråd var intressant nog för att bemöda dig att skriva ett inlägg....

Ska börja starta en exakt likadan tråd varje dag;
"Brandman vill stoppa kapitalismen och införa det klasslösa samhället"
"Polis vill stoppa kapitalismen och införa det klasslösa samhället"
"Sjuksköterska vill stoppa kapitalismen och införa det klasslösa samhället"
"Gruvarbetare vill stoppa kapitalismen och införa det klasslösa samhället"
"Författare vill stoppa kapitalismen och införa det klasslösa samhället"
"Snickare vill stoppa kapitalismen och införa det klasslösa samhället"
"Mormor vill stoppa kapitalismen och införa det klasslösa samhället"
osv......


   
SvaraCitera