Aviseringar
Rensa alla

Polisvåld och trakasserier mot HBTQ-personer


Ämnesstartare

Det här är helt jävla sjukt i huvudet. Detta MÅSTE uppmärksammas.
http://sexistnytt.wordpress.com/2012/06/02/polisvald-mot-hbtq-identifierade/

Snuten höll en föreläsning om deras "hbtq-arbete", folk ifrågasatte att de var där när de trakasserar hbtq-personer på daglig basis, och när deras närvaro gör att personer som förföljs för att de är hbtq inte kan medverka i festivalen. Några i publiken kallar de som ifrågasätter polisens närvaro "djävla flator", polisen vägrar ta emot anmälan om hatbrott.

Dagen efter grips de som ifrågasatte föreläsningen för "störande av allmän sammankomst". En jävla allmän sammankomst det är, när två maktpersoner missköter sitt jobb och _alla i rummet utom två_ vill ha ut dem.

Det här är helt absurt, t.om. för polisen. Deras uttrycka mål med att medverka i HBTQ-festivalen är för övrigt inte att förbättra sin hbtq-syn, eller att lära sig något, eller att skydda deltagarna från homofoba angrepp (som "djävla flator"). Det är att värva HBTQ-personer till polisen.


   
Citera
Ämnesstartare

jävla hippies


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wow, äckliga mänskor hur kan de få bete sej sådär??


   
SvaraCitera
Tyrael

Jörg Buttgereit:

Några i publiken kallar de som ifrågasätter polisens närvaro "djävla flator"

Jörg Buttgereit:

_alla i rummet utom två_

det går inte riktigt ihop det där


   
SvaraCitera
KSENIA

såg ut som ett dagis fullt av damp-barn som inte kan hantera sina egna känslouttryck, jag skulle skämmas av att kalla mig homo om det var de där jag skulle bli associerad med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart polisens arbete behöver ifrågasättas. Och när det väl gör det så stöts det ifrån, så jävla typiskt. Är helt sjukt hur man kan sätta vita medelålders män på att skydda HBTQ-personer och förmedla deras röster via en föreläsning och sedan totalskiter dom i att någon uttrycker "jävla flator".

Och att dom kommer dagen efter är ju uppenbarligen bara för att provocera och gahhh det blir så otryggt. Fattar dom inte det?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

det går inte riktigt ihop det där

Alltså det var de två som skrek hetsord. Räknade inte in snutarna. Så fyra om en räknar med dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag menar, snuten går till en HBTQ-festival, ignorerar hets mot folkgrupp och griper de som ifrågasätter denna ignorans. Vilka är de de skulle skydda nu igen?

Sig själva, som vanligt. Tysta kritiken. Håll människorna på plats. Det är okej att vara hbtq-person, så länge en inte ifrågasätter trakasserierna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag undrar varför jag förvånas över detta sjuka beteende. Är mållös och jävligt trött på den här skiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte skulle polisen ingripa om någon kalla mig för djävla hetero. Att göra skillnad vore ju sexistiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Inte skulle polisen ingripa om någon kalla mig för djävla hetero. Att göra skillnad vore ju sexistiskt.

För att hetero är normen. Men ingen ska bli diskriminerad pga sin sexuella läggning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

För att hetero är normen. Men ingen ska bli diskriminerad pga sin sexuella läggning.

Så du menar att man inte kan bli diskriminerad av homos om man är hetero, för homos är "onormala"? Tycker inte det är helt ok. Anser att homos är precis lika kapabla att diskriminera som vem som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Så du menar att man inte kan bli diskriminerad av homos om man är hetero, för homos är "onormala"? Tycker inte det är helt ok. Anser att homos är precis lika kapabla att diskriminera som vem som helst.

Nej, det är vad du säger. Jag skrev:

amsi:

För att hetero är normen.

Och:

amsi:

ingen ska bli diskriminerad pga sin sexuella läggning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

Och:

Förstår inte varför du måste påpeka vem som är normal och inte? Bara väldigt onödigt. Tycker alla skall bli behandlade lika oavsätt om de är normala eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Förstår inte varför du måste påpeka vem som är normal och inte? Bara väldigt onödigt. Tycker alla skall bli behandlade lika oavsätt om de är normala eller ej.

Det var ju det jag skrev.


   
SvaraCitera