Aviseringar
Rensa alla

Politik gör mig så apatisk 🙁


Ämnesstartare

M och S är rena maktpartier.
V är så skrattretande dåliga så det inte är kul. (vilket gör mig lite ledsen i ögat)
SD och KD är idioter, fast av olika anledningar.
FP och C är naiva liberaler, som lämnar walkover på alla svåra beslut till konservativa krafter. 
MP är bra, men deras ideologi är i grunden att man vill undvika en dystopi. Och man är nog det mest elitistiska partiet.
F! är bra, men man struntar blankt i sexarbetare, drogmissbrukare och man tenderar ibland att bli moralistiska vad gäller sex. Men F! känns ändå som det som är bra med S, där då SD är det som är dåligt med S.
PP är bra, men man menar att man är humanister, vilket inte stämmer så man har inte riktigt mognat ideologiskt skulle jag vilja säga. Samt att man har väldigt många engagerande som ser internet primärt från ett teknologiskt perspektiv, och bortser från de mer intressanta och revolutionerande sociologiska dimensionerna. 

Så har inte PP, MP och F! så mycket inflytande som man hade önskat att de haft över Svensk optionsbildning och lagstiftning. 

Gör politik er också apatiska ibland? Vad beror det på? Håller ni med mig i mina påståenden? 


   
Citera
Ämnesstartare

Skeptisk Sluta skapa trådar? 


   
SvaraCitera
reben

har pp sagt detta till dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
har pp sagt detta till dig

Sagt vad?


   
SvaraCitera
reben

Jag finns nog inte:

Sagt vad?

åsikterna i ts


   
SvaraCitera

Fi är snarare det värsta ur V, S och MP.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:
Skeptisk Sluta skapa trådar? 

Nej det tänker jag inte sluta med? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

åsikterna i ts

Nej. Vad får dig att tänka så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, mest brukar det vara jag själv som gör mig apatisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feberyra:
Nä, mest brukar det vara jag själv som gör mig apatisk.

meh vad bra, då har du ju 100% kontrol över din apati? 


   
SvaraCitera
mynona

Var nära att hålla med då jag insåg att när det gäller just det ämnet brukar jag inte vara så apatisk. Men jag fördjupar mig heller inte - dock har jag tidigare gjort det, så att hålla sig hjälpligt uppdaterad är inte svårt. Inser nu medan jag skriver att jag inte är så apatisk, just, men jag hade nog gärna varit det


   
SvaraCitera
Kudhos

Fuck politik. Längtar tills valet är över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Var nära att hålla med då jag insåg att när det gäller just det ämnet brukar jag inte vara så apatisk. Men jag fördjupar mig heller inte - dock har jag tidigare gjort det, så att hålla sig hjälpligt uppdaterad är inte svårt. Inser nu medan jag skriver att jag inte är så apatisk, just, men jag hade nog gärna varit det

varför skulle du vilja vara apatisk?


   
SvaraCitera
mynona

Jag finns nog inte:

varför skulle du vilja vara apatisk?

Det är inte ett så dåligt tillstånd, egentligen, det ger lugn och frid och det kan vara bättre än andra tillstånd man har att välja påTumme upp


   
SvaraCitera

Varför är V skrattretande dåliga?
Vill ha lättlästa punkter att gotta mig i. Annars orkar jag inte läsa Rodnar


   
SvaraCitera