Aviseringar
Rensa alla

Politik , visa era skills


Ämnesstartare

Behöver lite hjälp 

Vad tycker ni Socialdemokraterna, Vänsterpartiet, Miljöpartiet,  är sämst på när det gäller vård och omsorg?

Skulle behöva lite argument om vad ni tycker dom borde förbättra eller varflr dom har valt att ha något specifik "just så som det är  "

Förstår ni? Mycket glad


   
Citera
Ämnesstartare

m3d3a:
Behöver lite hjälp 

Vad tycker ni Socialdemokraterna, Vänsterpartiet, Miljöpartiet,  är sämst på när det gäller vård och omsorg?

Skulle behöva lite argument om vad ni tycker dom borde förbättra eller varflr dom har valt att ha något specifik "just så som det är  "

Förstår ni? Mycket glad

Ja, både socialdemokraterna och vänsterpartiet vill fortsätta driva den ansvarslösa invandringspolitik som på sikt kommer förgöra hela välfärden, dvs även vården och omsorgen.

Miljöpartiet är värst då de vill införa helt fri invandring men samtidigt ha kvar dagens välfärdssystem. Hade miljöpartiet fått bestämma hade Sveriges välfärd och skattepengar varit slut innan Gustav Fridolin ens hade hunnit säga ordet "nybyggare" 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Ja, både socialdemokraterna och vänsterpartiet vill fortsätta driva den ansvarslösa invandringspolitik som på sikt kommer förgöra hela välfärden, dvs även vården och omsorgen.

Miljöpartiet är värst då de vill införa helt fri invandring men samtidigt ha kvar dagens välfärdssystem. Hade miljöpartiet fått bestämma hade Sveriges välfärd och skattepengar varit slut innan Gustav Fridolin ens hade hunnit säga ordet "nybyggare" 

Haha fan tack så mycket! :DMen om vi säger att du ska debattera och du är Sverigedemokrat...vad hade du frågat Miljöpartiet då (ang äldreomsorgspolitik) ? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3d3a:

Haha fan tack så mycket! :DMen om vi säger att du ska debattera och du är Sverigedemokrat...vad hade du frågat Miljöpartiet då (ang äldreomsorgspolitik) ? 

Jag hade velat fråga hur de på riktigt tror att en fri invandring kan fungera tillsammans med en stark välfärd då vi redan ser att den invandring vi har på 100.000 årligen kostar extremt mycket pengar för samhället. Med miljöpartiets fria invandring hade kostnaderna bli helt enorma, kostnader som endast går att finansiera detta genom en extrem höjning av skatterna eller en direkt avveckling av välfärden. Är miljöpartiet beredda att tokhöja skatterna för att financiera för hela världens välfärd eller är man beredda att direkt lägga ner den starka välfärd vi ändå har i Sverige?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Jag hade velat fråga hur de på riktigt tror att en fri invandring kan fungera tillsammans med en stark välfärd då vi redan ser att den invandring på 100.000 årligen kostar extremt mycket pengar för samhället. Med miljöpartiets fria invandring hade kostnaderna bli helt enorma som endast går att finansiera detta genom en extrem höjning av skatterna eller en direkt avveckling av välfärden. 

tack ! Mycket glad hade du velat fråga något till vänsterpartiet då om du var Sverigedemokrat?ang äldreomsorgspolitik 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3d3a:

tack ! Mycket glad hade du velat fråga något till vänsterpartiet då om du var Sverigedemokrat?ang äldreomsorgspolitik 

Nja den går det väl inte att klaga på direkt, mer än att det i framtiden kommer bli svårt att upprätthålla någon som helst välfärden med tanke på den invandring Sverige har och kommer fortsätta att ha ifall vänsterpartiet får bestämma. Samma sak gäller ju även Socialdemokraterna. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag önskar att niklasw var partiledare för SD så att de kunde förintas inifrån en gång för alla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: tror att en fri invandring kan fungera tillsammans med en stark välfärd då vi redan ser att den invandring på 100.000 årligen kostar extremt mycket pengar för samhället. Med miljöpartiets fria invandring hade kostnaderna bli helt enorma som endast går att finansiera detta genom en extrem höjning av skatterna eller en direkt avveckling av välfärden.

tack återigen 😀 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3d3a:

tack återigen 😀 

Ingen fara! Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järnis:
Jag önskar att niklasw var partiledare för SD så att de kunde förintas inifrån en gång för alla

Intressant, hur menar du att jag skulle lyckas med att förinta hela partiet inifrån?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Ingen fara! Tumme upp

det finns inget annat parti du hade velat argumentera emot med nån fråga? gällande äldreomsorgpolitiken? 😀 haha du verkar ha skills inom detta området Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De är lika kassa som alla andra politiska partier, demokrati suger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Ingen fara! Tumme upp

eller finns det nått du hade velat ifrågasätta SD med om du var icke sverigedemokrat? gällande äldreomsorgspolitik! :)?? behöver ett svar, supersnällt isf!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chuz Martinez:
De är lika kassa som alla andra politiska partier, demokrati suger

sant hahaa usch politik är inte min grej 🙂


   
SvaraCitera

Järnis:
Jag önskar att niklasw var partiledare för SD så att de kunde förintas inifrån en gång för alla

menar du egentligen att övriga partiledningen är särskilt mycket bättre? jag tror att det är en logikvurpa. jag menar, man tänker sig att en partiledning för ett riksdagsparti ska ha i alla fall de flesta hästar hemma, vilket är en missuppfattning.


   
SvaraCitera