Aviseringar
Rensa alla

Politiska bloggare är efterblivna och borde stenas


Ämnesstartare

mediakatt:

Dock finns ju den minoritet som verkar tro att om de skapar en tråd på ett forum så har de också någon rätt att bestämma hur tråden utvecklas på ett sätt som exkluderar kritik mot dem.

Sant, men för det mesta finns det moderatorer eller andra deltadare i tråden som tar ifrån dem den vanföreställningen ganska fort. En blogg, däremot, kan vara någons privata kungarike av idioti; en helt egen värd där du står i centrum, och kan odla ditt ego bäst du vill utan att behöva störas av verkligheten.

Ännu bättre blir det av att bloggare och twittermongon, till skillnad från folk som deltar på öppna forum, aktivt väljer att bara följa andra likasinnade, vilket leder till att hela deras Internetupplevelse blir en enda stor circlejerk av "du har så rätt och är så fyndig, alla andra har fel!"


   
SvaraCitera

Kom du på det alldeles själv? Däremot benämner du ''stening'' som en överdrivt.


   
SvaraCitera

Lejonhjärta:

Kom du på det alldeles själv? Däremot benämner du ''stening'' som en överdrivt.

Från vilken planet kommer ditt skriftspråk?


   
SvaraCitera

Lejonhjärta:

Kom du på det alldeles själv? Däremot benämner du ''stening'' som en överdrivt.

Måste du skriva så jobbigt tardigt?


   
SvaraCitera

passaro:

Måste du skriva så jobbigt tardigt?

Vad är meningen med ditt citat? - Att vi allihopa ska drunkna i dina krokodiltårar? Jag lider verkligen med dig.. Eller gör jag? [wink]


   
SvaraCitera

http://qarlsson.se/wordpress/?p=710

"Många ha senaste veckan försökt ge svaren på varför det gick som det gick i EP-valet. Tänker inte bidra med någon lång utläggning på vad jag tror. Däremot så finns en tanke och en reflektion kopplat till Piratpartiets framgång med många unga män som lagt sin röst på dom för att värna den personliga integriteten. Tänker på statistiken som kom härom dagen som visar att det är ofattbart många unga kvinnor som våldtas av unga män som de känner lite grann eller lite mer.

Och jag får inte ihop det – tycker unga män att integritet är viktig eller tycker de inte det???"
- Annika Qarlsson, Centerpartiet

Var bara tvungen [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Var bara tvungen [blush]

Det inlägget var så retarderat att jag får kramp i hjärnan. Precis som resten av hennes svammel. [tard]


   
SvaraCitera

Gentlernen:

trots att de troligtvis är det parti som fått i särklass mest utrymme i media relativt sitt väljarstöd och aningen enskelspåriga natur.

Du kan vara förvirrad, glasögonorm.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Speciellt riksdagsledamoter och -kandidater verkar vara väldigt inne på att alla bryr sig något otroligt om vad de tycker, och att de själva är otroligt fyndiga och slagkraftiga när de delar ut dryga kommentarer

Det är det här som är problemet, man engagerar sig i politiken för att man vill, inte för att man nödvändigtvis är nämnvärt bra på det.
Jag tror att den som verkligen bör vara politiker - varken har politiker eller partier att identifiera sig med.
Det gör att man ser sånt här, vuxna människor som beter sig som 10åriga fanboys som ska försvara sitt val av Sony istället för Nintendo, helt slutna för diskussion, bara intresserade av känslan av att ha gjort rätt val, hur djupt ner i sanden man än behöver köra ner sitt huvud.


   
SvaraCitera