Aviseringar
Rensa alla

Politiska frågor i Sverige


My dreams are her:

Vilka politiska frågor tycker du är viktigast? 

avskaffande av politik som separat disciplin/diskurs

My dreams are her

Vad upprör dig mest inom svensk politik?

att alla lever på internet men väldigt få visar tillbörlig vördnad för internet genom att förstå och värdera informationsfrihet

My dreams are her

Vad engagerar du dig mest i?

transhumanism


   
SvaraCitera

kastar bara sten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Ungdomsarbetslösheten

Hur ska man kunna  minska den enligt dig?


   
SvaraCitera

Vilka politiska frågor tycker du är viktigast?
Klassfrågor i allmänhet. t.ex. maktförhållanden i samhället mellan olika klasser, arbetsmiljö, anställningstrygghet, arbetstid vs. fritid, löner, bostäder, välfärd, osv.

Vad upprör dig mest inom svensk politik?
Arbetslägerlinjen. Fuck den. Arbete har inget egenvärde. Vi borde ha en fritidslinje istället där fokus ligger på att öka och förbättra människor fritid och minska hur mycket vi behöver jobba.

Vad engagerar du dig mest i?
Känns som det lite är samma frågor alla tre. 😛 Men jag engagerar mig såklart mest i de frågor som påverkar mig, min vardag och människor omkring mig.


   
SvaraCitera

demokratiproblemet


   
SvaraCitera

Vilka politiska frågor tycker du är viktigast?

Klassfrågor med allt vad det innebär.

Vad upprör dig mest inom svensk politik?

Typ allt. Just nu är jag extra arg på snuten och på AF och hur det kan vara ens möjligt för de att bete sig som de gör. Jävla maktmissbruk.

Vad engagerar du dig mest i?

Engagerar mig inte nämnvärt men det jag engagerar mig i cirkulerar kring jämställdhet och antirasism. Funderar på att engagera mig mer men vet inte riktigt hur eller var.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Hur ska man kunna  minska den enligt dig?

Att reparera det nedslitna Sverige, bygga ut järnväg, renovera och bygga nya bostäder, öka istället för att minska utbildningsplatser och kort och gott satsa på att göra landet bättre, få snurr på hjulen istället för att stirra sig blind på "finanspolitiska ramverk" och inflationsmål.  Kanske våga ta kontroll över kronan också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: bygga ut järnväg,

Ja bygga bort alla falskhalsar, satsa på höghastighetståg är en viktig för framtiden.


   
SvaraCitera

Är helt ointresserad förutom att jag stör mig på statens dåliga affärer och slöseri med pengar. Vill inte betala skatt i onödan när jag ser att pengarna inte går till någon nytta.


   
SvaraCitera

My dreams are her:
Om ett år är det val så jag tänkte vi kunde  värma upp lite med några enkla frågor.

Vilka politiska frågor tycker du är viktigast?
Vad upprör dig mest inom svensk politik?
Vad engagerar du dig mest i?

Invandringspolitiken, välfärden och brottsligheten
Att vi av konsekvens av  den kostsamma invandringspolitiken ständigt skär ner på välfärden
Politik?


   
SvaraCitera

djur


   
SvaraCitera

My dreams are her: Vilka politiska frågor tycker du är viktigast?

Invandringspolitiken och kriminaliteten.

My dreams are her: Vad upprör dig mest inom svensk politik?

Våra öppna gränser och hur omogna och dumma svenska politiker är.

My dreams are her: Vad engagerar du dig mest i?

Försöker prata så öppet positivt så möjligt om SD som jag kan.


   
SvaraCitera

att vara snälla mot jordensom vi lever på


   
SvaraCitera

My dreams are her: Vilka politiska frågor tycker du är viktigast?
Vad upprör dig mest inom svensk politik?
Vad engagerar du dig mest i?

1
välfärd
utbildningsfrågor samt allt som rör universitet och högskolor
utjämna människors möjligheter
2
att man hela tiden går på främlingsfientligt språkbruk och tolkningsföreträde. samt att man kan göra vinst på att få skattepengar.
3
utbildnings- och forskningsfrågor på universitetsnivå


   
SvaraCitera

Vi borde fixa skolorna och försvaret. Samt typ arbetslösheten bland unga och så borde vi göra nåt åt alla unga som mår dåligt. Fast jag vet inte, gillar inte politik. 


   
SvaraCitera