Aviseringar
Rensa alla

Politiska ungdomsförbund


Ämnesstartare

Är det roligt att vara med i ett ungdomsförbund som 16-åring? Har ni några egna erfarenheter med dessa förbund? 


   
Citera

Mycket prat liten verkstad .


   
SvaraCitera
time
 time

Jag började engagera mig när jag var 16, det var väldigt kul. Nya vänner, ny litteratur, kaffe, fester, engagemang! Alla förbund/föreningar är ju olika dock, men jag rekommenderar det oavsett. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Jag började engagera mig när jag var 16, det var väldigt kul. Nya vänner, ny litteratur, kaffe, fester, engagemang! Alla förbund/föreningar är ju olika dock, men jag rekommenderar det oavsett. 

Jo det är det jag tänker mig lite grann. Vilket var du med i?


   
SvaraCitera

time: kaffe

Skäl nog att gå med i ett. Tumme upp


   
SvaraCitera
time
 time

episode:

Jo det är det jag tänker mig lite grann. Vilket var du med i?

Först en grupp för anarkister och sen Röd ungdom. 


   
SvaraCitera

time:

Först en grupp för anarkister och sen Röd ungdom. 

Vad fick dig att lämna anarkismen och byta till totalitära kommunismen?


   
SvaraCitera

Kommunismen är fortfarande inte totalitär.


   
SvaraCitera

InABox:
Kommunismen är fortfarande inte totalitär.

Marxism-leninism är det. Det går ut på att arbetarstaten ska styra klasserna till kommunism.


   
SvaraCitera

Det är ganska trevligt faktiskt. 


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude: Marxism-leninism är det. Det går ut på att arbetarstaten ska styra klasserna till kommunism.

Nja. Marxism-Leninism skiljer sig från marxism i allmänhet i det att han ville ha revolutionen ledd av en medveten elit. Vad jag antar du avser är proletariatets diktatur som i klassisk marxism är övergångsstadiet innan det kommunistiska samhället. Detta övergångsstadium kan betraktas som totalitärt, men det gör inte ideologin totalitär. Var det inte dig jag redan gick igenom detta med?


   
SvaraCitera
time
 time

SvenskWithAttitude:

Vad fick dig att lämna anarkismen och byta till totalitära kommunismen?

Röd ungdom består inte enbart av kommunister och alla kommunister är inte marxister heller. Ba ett litet tips.


   
SvaraCitera
time
 time

(Ska också tilläggas att jag alltså inte var med i Röd Ungdom i Sverige utan på min hemort.)


   
SvaraCitera

time:
(Ska också tilläggas att jag alltså inte var med i Röd Ungdom i Sverige utan på min hemort.)

Är inte du från Ryssland eller USA eller vad det nu var?

Kanske inte ens var du som sa det... xD


   
SvaraCitera
time
 time

SvenskWithAttitude:

Är inte du från Ryssland eller USA eller vad det nu var?

Kanske inte ens var du som sa det... xD

Är halvryska från USA ja, alldeles korrekt. Jag har dock tillbringat ungdomsåren på en svenskspråkig ort.


   
SvaraCitera