Aviseringar
Rensa alla

Poll: Nya operativsystem


Asha
 Asha
Ämnesstartare

Jag startar en undersökning kring vilket nytt operativsystem som egentligen är önskvärt. Det är därför tidigare versioner av Windows, OSX ect ej finns med. Jag använder själv Chrome OS. Skulle gärna se andras perspektiv kring detta. Söt



   
Citera

Petros Synthea: Windows 8.1

Windows is Mah babe


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou:

Windows is Mah babe

Hur mycket vet du om alternativen? Piratkopierar du, eller betalar du för din Windows licens? 


   
SvaraCitera

Kör windows. Mac är alldeles för dyrt även om OSX Yosemite är väldigt trevligt. Det blir nog att uppgradera till windows 10 när det kommer för jag tycker att 8.1 är väldigt rörigt utan startmenyn. Då slänger jag nog även in en ssd så jag får lite fart på skiten Blink


   
SvaraCitera

Piratkopierar Windows 8.1.

Vet att linux är mer för nördar, inte för mig.

Mac os X är väldigt användarvänligt, har använt det i två år tidigare, men deras hårdvara är mer än uselt.

Hade jag haft mycket pengar hade jag köpt en stationär windows dator och en Mac laptop.

Chrome OS vet ej.


   
SvaraCitera

Chrome OS är extremt mycket bättre än Windows 8.1


   
SvaraCitera

Petros Synthea:

Hur mycket vet du om alternativen? Piratkopierar du, eller betalar du för din Windows licens? 

Jag använder just nu en Mac jag har fått av skolan, och jag tycker fortfarande att Windows är bättre. Piratkopiering händer väll ibland, men jag har aldrig hört om Windows licens.


   
SvaraCitera

MS Win XP Pro Sp3 är troligen det bästa OS som MS har presterat. Alt gamla Win NT. Win Vista det absolut sämsta. Nästan lika dåligt är Win 8/8.1. Inte undra på att knappt inga företag nappade på att uppdatera sina operativsystem till Win 8. Win 7 och Win 7 Sp1 är däremot riktigt bra.  Tumme upp

Har däremot ingen erfarenhet av andra operativsystem. Funderar dock på att testa Ubuntu Mate (Linux Mint: Cinnamon & Mate) på någon av mina gamla stationära datorer men har ännu inte bestämmt mig.


   
SvaraCitera

Petros Synthea: Piratkopierar du, eller betalar du för din Windows licens?

Idag får man ju alltid med ett operativsystem - oftast förinstallerat på datorn - när man köper en ny dator. Nackdelen är väl att man får med etthundraelva skitprogram bl McAffee Antivirus program och massor av andra skitprogram som man med hjälp av Revo Uninstaller Pro får ägna timtals att avinstallera innan man kan börja använda datorn på riktigt.  Arg


   
SvaraCitera
Kudhos

Gillar windows och OS X lika mycket. 


   
SvaraCitera

Ni som har chrome os, vad gör ni på datorn? Jag skulle aldrig kunna ha chrome os för jag måste kunna använda Photoshop, After effects och alla de där programmen samt några spel bla Farcry 4


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

adaq: Ni som har chrome os, vad gör ni på datorn? Jag skulle aldrig kunna ha chrome os för jag måste kunna använda Photoshop, After effects och alla de där programmen

Är du en prenumerant av Adobe Creative Clouds? Se detta i så fall:  http://www.forbes.com/sites/davealtavilla/2014/09/30/adobe-creative-cloud-comes-to-chromebooks/


   
SvaraCitera

Petros Synthea:

Är du en prenumerant av Adobe Creative Clouds? Se detta i så fall:  http://www.forbes.com/sites/davealtavilla/2014/09/30/adobe-creative-cloud-comes-to-chromebooks/

aa, jag har sett det med men min dator är något kraftfullare än en sketen chromebook. Det är även enklare att använda de operativsystem som allt redan finns till och som nästan alla andra använder. Men för min Mormor skulle nog en chromebook vara utmärkt Tumme upp


   
SvaraCitera

Av alternativen antingen Windows eller Ubuntu, har dock fastnat mer för crunchbang än Ubuntu såattteh. 


   
SvaraCitera

Chrome os


   
SvaraCitera