Aviseringar
Rensa alla

Poll: Nya operativsystem


Asha
 Asha
Ämnesstartare

adaq:

aa, jag har sett det med men min dator är något kraftfullare än en sketen chromebook. Det är även enklare att använda de operativsystem som allt redan finns till och som nästan alla andra använder. Men för min Mormor skulle nog en chromebook vara utmärkt Tumme upp

Finns även hyfsat kraftfulla Chromebooks, som Chromebook Pixel. Och mer lär komma framöver. 🙂 


   
SvaraCitera

Kör Windows 8.1 Professional, x64. Får det gratis genom universitetet så, kan hålla mig uppdaterad. Hatar allt som heter open source, det är bevisligen bara amatörer som "utvecklar" det, och det märks. Fruktansvärt användarovänligt. Otroligt dålig dokumentation och stöd. Kommunism suger. (okej, det finns givetvis tillfällen då linuxsaker kommer väl till pass, men för en vanlig användare som värnar om sin mentala hälsa - no way)
Om man vill göra något, en mailserver eller vadsom, länsa huset på vassa föremål om du vet what's good for you. Det är ingen idé att googla, för alla forumträffar man stöter på har olika "lösningar" på problemet, och ingen av dem fungerar. Och tänk inte ens på att fråga om hjälp, om du inte är masochist och gillar att bli nedtryckt och kallad idiot.
Som jag läste häromdagen i ett blogginlägg, de guider som finns tillgängliga är skrivna av 12-åringar, och leder ALDRIG till en lösning, man får alltid blanda och modifiera själv, det är lite som en religion - alla har sin egen tolkning. Och det släpps nya releases och patchar och uppdateringar hela tiden, under tiden jag skrivit det här har väl 8* nya ubuntu-versioner släppts.

Windows är en bra balans mellan användarvänlighet och funktionalitet, och bakbinder inte ens händer (se Apples operativsystem - skall dock tillläggas att jag inte rört en mac på årtionden)

Jag vet inte vad detta säger om mig som studerar datateknik men... Har faktiskt lubuntu på en av mina datorer! Så låt mig vara.

*11 nu.


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Tickstart: Hatar allt som heter open source, det är bevisligen bara amatörer som "utvecklar" det, och det märks. 

definitivt inte, chrome OS, stream OS är öppen källkod. Android är öppen källkod. Många servrar kör öppen källkod. Firefox är öppen källkod ect. 


   
SvaraCitera

Windows 7


   
SvaraCitera

AmigaOS 4.1


   
SvaraCitera

Petros Synthea: Windows 8.1

Använder dock redan, sedan kanske snart ett år tillbaka eller något sånt. Väntar på 10:an!


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Windows är en bra balans mellan användarvänlighet och funktionalitet, och bakbinder inte ens händer (se Apples operativsystem - skall dock tillläggas att jag inte rört Apple på årtionden

Ja, jag har inte heller använt OSX så vet inte så mycket hur det är att använda.


   
SvaraCitera

Använder själv windows 8.1 så därför röstar jag blankt. 


   
SvaraCitera

Petros Synthea:

Finns även hyfsat kraftfulla Chromebooks, som Chromebook Pixel. Och mer lär komma framöver. 🙂 

Inte som mitt kraft paket


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

adaq:

Inte som mitt kraft paket

Går att installera chromium OS på den datorn. check mate Cool


   
SvaraCitera

Använder linux-baserat OS men inte ubuntu. Använder också BSD, märkligt att inte dessa alternativ fanns då de är minst lika "nya" som ubuntu eller OSX.


   
SvaraCitera

Tickstart: det är bevisligen bara amatörer som "utvecklar" det, och det märks.

De största som utvecklar linux-kärnan är väl typ, microsoft, google, facebook, redhat, oracle. Bara små skitföretag.Rullar ögonen

Du är nog bara inte del av målgruppen..Cool


   
SvaraCitera

gillar crunchbang!! 

men använder windows pga så djävla "ORKAA?!?!!!" att få igång vissa spel på linux 🙁


   
SvaraCitera

Petros Synthea:

Går att installera chromium OS på den datorn. check mate Cool

Varför skulle jag villja nedgradera mig? Cool


   
SvaraCitera

aristoteles:

De största som utvecklar linux-kärnan är väl typ, microsoft, google, facebook, redhat, oracle. Bara små skitföretag.Rullar ögonen

Du är nog bara inte del av målgruppen..Cool

Äh vad vet du.. RodnarRodnar


   
SvaraCitera