Aviseringar
Rensa alla

POLL: Vilke typ av kommunikation föredrar du?


Ämnesstartare

Det beror lite på vem det är, men irl måste jag nog säga. Se personen i ögonen och så. Jätteviktigt. Men viktigast är ändå rösten.tror ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

RESULTAT (Du röstade på detta alternativ)

via text överhuvudtaget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Måste träffas IRL annars ingen idé.KILLE (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Virvelvind:

Måste träffas IRL annars ingen idé. TJEJ (Du röstade på detta alternativ)
33.3% (9 st)

"Måste" och "annars ingen idé" är ju lite knasiga tillägg. Men träffar och kommunicerar absolut helst med personer "irl".
Sen så är väll tele/sms/chatt också gött ibland.


   
SvaraCitera

Virvelvind:

Skriva (mejl, sms, forum) TJEJ (Du röstade på detta alternativ)

Chatta är ju också att skriva? [tard]


   
SvaraCitera

Virvelvind:

Skriva (mejl, sms, forum) KILLE (Du röstade på detta alternativ)

Trivs utan direkt närkontakt, blir inte så personligt och obekvämt då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Chatta (med webbkamera) KILLE (Du röstade på detta alternativ)

fast bara när man pratar med Dold text: nakna tjejer[wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Skriva (mejl, sms, forum) KILLE

Irl = blotta sina brister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Chatta (med webbkamera) KILLE (Du röstade på detta alternativ)

Hur gör man sig förstådd utan att visa sin stadiga samtidigt liksom...

Nah! Röstade faktiskt på:
Skriva (mejl, sms, forum) KILLE (Du röstade på detta alternativ)

Det är i alla fall alltid lättast att börja så tycker jag. För att underlätta för IRL, om man överhuvudtaget vill ta det steget. Börjar man med IRL är man ju redan blottad och kan ha sabbat sina chanser genom ett halvtaskigt första intryck (något som visserligen går att göra när man skriver med, men det är inte lika påträngande att fortsätta kommunicera lätt med skrift, jämfört med att... förfölja någon IRL! [rolleyes]
Den här analysen var iofs mest ur dejtingsynpunkt (men å andra sidan lät "Måste träffas IRL annars ingen idé" som något som syftar på just dejting). Och i vissa andra sammanhang med där man inte vill riskera säga bort sig utan kan skriva något som gör att man slipper förklara ett problem eller något sånt.

I vissa fall är det ju bara att ta tjuren vid hornen och ringa/IRL om det är något akut eller som görs tveklöst smidigast på det sättet.
När det får gå som det går bara för att något måste lösas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

RESULTAT

Råkade rösta fel. Olika sätt passar olika tillfällen, personer osv. Nära vänner vill man ju gärna träffa ofta men smsa/chatta/prata i telefon funkar ju det med. Såna som man bara är lite smått bekanta med eller inte känner så bra känns chatta och smsa bäst, för att undvika obekvämlighet och sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det som förvånar mig lite är att inga tjejer har röstat på telefon, medan tre killar har (!) det är väl den mest tydliga slutsatsen man kan dra hittills..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det beror ju på vilken person man ska kommunicera med..
man vill ju kanske inte sitta och bara chatta med en person som man verkligen gillar

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Virvelvind:

Det som förvånar mig lite är att inga tjejer har röstat på telefon

attraheras av en del röster
men äcklas för mkt av andra... Om jag inte hade varit kapabel till att bli så fruktansvärt äcklad av en del röster hade jag nog röstat på tfn-alternativet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Måste träffas IRL annars ingen idé.

Alla fördelar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Måste träffas IRL annars ingen idé. TJEJ (Du röstade på detta alternativ)

Klart jag träffas helst. Men vadå "ingen idé" annars? Känns ju lite jobbigt att behöva åka och träffa någon om man bara ska tjöta lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Känns ju lite jobbigt att behöva åka och träffa någon om man bara ska tjöta lite

Nejdå, det är ju jättepraktiskt [surprised] Speciellt om personen man vill prata med bor i en annan del i Sverige eller utomlands!


   
SvaraCitera